شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خودکشی کارگر هفت تپه؛ رضا آل کثیر را به خاطر یک فرد سفارشی اخراج کردند

 

یکی از اعضای خانواده رضا آل‌کثیر، کارگر شرکت نیشکر هفت‌تپه که پس از اخراج از این شرکت خودکشی کرد، می‌گوید او به این دلیل اخراج شد زیرا برادر یکی از بازنشستگان این شرکت را جایگزین او کردند.

این عضو خانواده آل‌کثیر به پایگاه خبری امتداد گفته است: «حدود دی ماه سال گذشته فردی به نام رحیمی، یکی از بازنشستگان شرکت هفت تپه، برادر خود را به جای رضا بر سر کار آورد و به او هم گفت که دیگر سر کار نیاید.»

او با تاکید بر این که پیگیری‌ها درباره اخراج این کارگر نتیجه‌ای نداشت گفت که بنابر اظهارات مسئول امور اداری هفت‌تپه، اخراج این کارگر با دستور حسین آمیلی، نماینده تام الاختیار مدیرعامل شرکت هفت‌تپه صورت گرفته است.

عضو خانواده آل‌کثیر همچنین از پیشنهاد شرکت هفت‌تپه برای پرداخت ماهانه یک میلیون تومان در عوض این اخراج سخن گفت و اضافه کرد: «رضا در جواب گفت مگر من گدا هستم که این طور شخصیتم را به بازی بگیرند؟ من فقط حق خودم را می‌خواهم و حتی اگر چند ماه هم حقوقی دریافت نکنم، تنها درخواست استخدام دارم.»

رضا آل‌کثیر ۲۴ ساله و آخرین فرزند خانواده‌ای پرجمعیت بود که دو خواهر و یک برادرش نیز دچار معلولیت بودند. همچنین به نوشته امتداد، پدر رضا نیز از مجروحان جنگ ایران و عراق بود که سال‌ها پیش درگذشت.

به گفته این عضو خانواده آل کثیر، بجز مستمری ۴۵ هزار تومانی که دو خواهر معلول رضا از بهزیستی دریافت می‌کنند، هیچ یک از اعضای خانواده شغلی ندارد.

بنابر همین گزارش، رضا آل‌کثیر در سال گذشته حدود سه ماه در بخش نی‌بری هفت‌تپه مشغول به کار بود و بعد نیز حدود ۴۰ روز به استخدام بخش خدمات و پشتیبانی در آمد.

آل‌کثیر سه‌شنبه هفته پیش ازدواج کرده بود اما به گفته این عضو خانواده او، «یک‌باره پنجشنبه‌شب عموی همسر رضا تماس گرفت و گفت که خانواده آن‌ها مایل به این ازدواج نیستند.»

این کارگر روز جمعه خود را حلق‌آویز کرد و با وجود انتقال به بیمارستان، روز شنبه جان باخت.

پیش از این نیز برخی از کارگران در ایران در اعتراض به اخراج خود یا پرداخت نشدن حقوقشان خودکشی کرده و جان باخته‌‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More