شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز: ۵۶ درصد نمونه‌های کرونا در خوزستان جهش‌یافته است

 

همزمان با درخواست‌ها برای تعطیلی دو هفته‌ای خوزستان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد که ۵۶ درصد نمونه‌ها در این استان، ویروس جهش‌یافته است.

 فرهاد ابول‌نژادیان گفت که اگر این اتفاق در چند استان دیگر نیز رخ دهد، «جمع کردن آن برای وزارت بهداشت کار سختی است».

او همچنین اعلام کرد که با وجود تعداد زیاد بیماران در بخش‌های عادی و ویژه، همچنان تخت برای بیماران وجود دارد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: «با وجود وضعیت قرمز، هنوز شهر شلوغ است و در قسمت‌های مختلف شهر ترافیک سنگین است.»

او پیش از نیز اعلام کرده بود که طی سه هفته گذشته بسیاری از بیماران کرونا کمتر از ۲۴ ساعت پس از بستری، جان باخته‌اند.

در روزهای گذشته نیز مقامات بهداشتی استان خوزستان درباره فوت سریع مبتلایان به ویروس شناسایی شده در بریتانیا هشدار داده‌اند.

در همین حال رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان اعلام کرد که مقامات پزشکی خواستار تعطیلی خوزستان به مدت دو هفته شده‌اند.

شکرالله سلمان‌زاده گفت که محدودیت‌ها متناسب با این ویروس جهش‌یافته نیست و اگر به موقع اقدام نشود در روزهای آینده در خوزستان با یک «فاجعه» روبه‌رو می‌شویم.

او اضافه کرد: «اعلام وضعیت قرمز تنها یک کلمه و بازی با رنگ‌ها نیست و در پی آن باید یک سری اقدامات که مشخص هستند، انجام شوند.»

سلمان‌زاده گفت که هنوز در شهرهای این استان عزاداری و عروسی برگزار می‌شود.

با وجود درخواست ها برای تعطیلی خوزستان ستاد ملی مقابله با کرونا تنها اعلام کرده که ورود و خروج از استان خوزستان با خودرو ممنوع شده و مسافران هواپیما و قطار نیز باید تست منفی کرونا داشته باشند.

در همین حال سعید نمکی، وزیر بهداشت، روز جمعه با اشاره به سفرهای نوروزی گفت: «نگرانیم و می‌دانیم با گردش ویروس جهش‌یافته انگلیسی در همه کشور، مسافرت به عنوان اصلی‌ترین عامل بسیار موثر است.»

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، گفته است که سفر نوروزی با خودروهای شخصی ممنوع است و ستاد مقابله با کرونا برای سفر با قطار و هواپیما تصمیمی نگرفته است.

حسین ذوالفقاری، معاون انتظامی وزیر کشور، اعلام کرده که تکلیف سفرهای نوروزی و محدودیت‌های مربوط به آن تا قبل از ۲۵ اسفندماه مشخص خواهد شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More