شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درخواست از روحانی برای معرفی وزیر زن

 

همزمان با ادامه بحث معرفی وزرای جدید از سوی روحانی و ترمیم کابینه، یک عضو فراکسیون زنان مجلس دهم خبر از نامه این فراکسیون به رییس‌جمهور برای معرفی وزیر زن داد.

فاطمه ذوالقدر از نمایندگان مجلس دهم، به ایلنا گفت، او و دیگر اعضای فراکسیون زنان مجلس به رئیس‌جمهور نامه نوشتند. او گفت، « حال که ۴ وزیر معرفی می‌‌شوند این حق نیمی از جامعه است که از بین آن‌ها وزیرزن انتخاب شود».

به گفته ذوالقدر«قطعا می‌توان از خانم‌ها وزیری را معرفی کرد، چرا که زنان ثابت کرده‌اند مدیران کارآیی هستند و نشان داده‌اند در زمینه‌های مختلف می‌توانند به شدت فعال باشند.»  

این نماینده مجلس اضافه کرد در حال حاضر«نوبت خانم‌هاست که برای وزارت معرفی شوند زیرا آن‌ها نشان داده‌اند که چه مدیران ، کارشناسان و اندیشمندان قدرتمندی هستند.»

پس از استیضاح از سوی نمایندگان مجلس و عدم موفقیت در کسب رای اعتماد مجدد، در حال حاضر دو وزارتخانه کار، تعاون و رفاه و اقتصاد و امور دارایی بدون وزیر هستند. همزمان زمزمه‌هایی درباره امکان معرفی وزرای جدید برای دو وزارتخانه مسکن، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به گوش می‌رسد.

هنوز به طور قطعی مشخص نیست چه افرادی برای تصدی این وزارتخانه‌ها به مجلس معرفی خواهند شد، اما اکبر رنجبرزاده، یک عضو هیات رییس مجلس، به تسنیم گفت، معرفی فرهاد دژپسند برای وزارت اقتصاد و محمد شریعتمداری برای وزارت تعاون «قطعی» به نظر می‌رسد.

رنجبرزاده گفت: «طبق تماس‌هایی که با دژپسند داشته‌ام مشخص شد که وی گزینه جدی برای تصدی وزارت اقتصاد است و نام او به مجلس اعلام خواهد شد. محمد شریعتمداری نیز اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی می‌شود».

محمد شریعتمداری در حال حاضر وزیر صنعت، معدن و تجارت است. برخی از نمایندگان مجلس به عملکرد او انتقاد دارند و پیش از این زمزمه‌هایی مبنی بر امکان استیضاح او به گوش می‌رسید.

پیش از این گفته می‌شد که رضا ویسه از گزینه‌های اصلی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته خبر از انصراف او از این مقام داده‌‌اند.

عباس آخوندی، وزیر راه  نیز از دیگر وزرایی است که احتمال کنار رفتن او است. آخوندی به تازگی از نمایندگان مجلس کارت زرد گرفته و از حاج‌محمدی، مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت راه  نام برده می‌شود.

پیش از این محمود واعظی، رییس دفتر حسن روحانی گفته بود، وزرای پیشنهادی دولت روز یکشنبه ۲۹ مهرماه به مجلس معرفی خواهند شد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More