شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درگیری شبانه نیروهای امنیتی و انتظامی با مردم بخش خاوه در لرستان

شامگاه شنبه مرکز بخش خاوه شهرستان دلفان در استان لرستان صحنه درگیری ماموران نیروی انتظامی و مردم این منطقه شد.

به گفته منابع محلی، ماموران انتظامی و امنیتی که برای بازداشت شماری از معترضان به فعالیت کارخانه ماسه گرین وارد «برخوردار» مرکز بخش خاوه شهرستان دلفان شده بودند وقتی با مقاومت مردم مواجه شدند اقدام به تیراندازی هوایی کرده و با مردم معترض درگیر شدند.

صبح شنبه مردم بخش خاوه شهرستان دلفان برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و اعتراض به تخریب کوه گرین تجمع کرده بودند و  شامگاه شنبه نیروهای امنیتی و انتظامی قصد بازداشت شماری از معترضان را داشتند که به این درگیری شدید میان ماموران و مردم خاوه منجر شد.

صدها تن از مردم خاوه صبح شنبه ۱۷ خرداد ماه با تجمع به فعالیت کارخانه ماسه کوه گرین، تخریب منابع طبیعی و تخریب کوه گرین اعتراض کردند.

در جریان این تجمع مردم بخش خاوه شهرستان دلفان اهالی روستاهای برخوردار و چند روستای دیگر پس از تجمع، به سوی این کارخانه حرکت کرده و با تجمع در محل این کارخانه از فعالیت آن جلوگیری کردند.

مردم این منطقه پیشتر فعالیت کارخانه ماسه کوه گرین را سبب تخریب منابع طبیعی این منطقه عنوان کرده بودند و آنها تاکید دارند که فعالیت کارخانه ماسه کوه گرین با ایجاد انفجارها برای برداشت ماسه، ضمن تخریب کوه گرین برای مردم این منطقه نیز ایجاد مزاحمت کرده است.

به گفته منابع محلی، هنوز مشخص نیست که  نیروهای انتظامی و امنیتی با چه مجوز و دستور کدام نهاد برای بازداشت شبانه معترضان به از بین بردن کوه گرین و منابع طبیعی این منطقه، راهی دهستان برخوردار مرکز بخش خاوه شده اند اما مردم اجازه بازداشت معترضان را ندادند و همین موضوع سبب تیراندازی ماموران و آغاز درگیری میان نیروهای انتظامی و مردم شد.

تاکنون مقام‌های استان لرستان درباره بروز این درگیری و دلیل آن توضیحی ارائه نکرده اند.

بخش خاوه در شهرستان دلفان استان لرستان قرار دارد. این بخش  شامل دهستان‌های خاوه شمالی و جنوبی و ۵۳ روستاست و از سال۹۲ در تقسیمات کشوری به عنوان «بخش» زیر مجموعه شهرستان دلفان قرار گرفته است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More