شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

در واکنش به اظهارات رسایی؛ دفتر ناطق نوری ارتباط با طبری را رد کرد

 

دفتر علی اکبر ناطق نوری، رییس سابق دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی، سخنان حمید رسایی مبنی بر ارجاع نامه محمدهادی مروی، معاون اول سابق قوه قضاییه درباره اکبر طبری به ناطق‌ نوری را رد کرد.

این دفتر همچنین ارتباط طبری با ناطق نوری و حوزه علمیه زیر نظر او را تکذیب کرد.

حمید رسایی، عضو جبهه پایداری، در توییتر خود نوشته بود که مروی در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی درباره اقدامات طبری هشدار داده و این نامه به دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی ارجاع شده است.

با این حال دفتر ناطق نوری ارجاع این نامه به دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی در زمان ریاست او را تکذیب کرد.

در تصویر نامه‌ای که منسوب به مروی است، او درباره انتصاب طبری در قوه قضاییه در دوره ریاست محمود هاشمی شاهرودی به رهبر جمهوری اسلامی هشدار داده است.

مروی در سال ۸۶ درگذشت و در همین حال محمدرضا زائری، روحانی اصول‌گرا، در توییتر خود تلویحا طبری را به نقش داشتن در قتل مروی متهم کرده بود.

او نوشته بود که مروی بعد از در افتادن با طبری و «برخی دیگر از باند گسترده فساد، از معاون اولی قوه قضاییه استعفا داد و یکباره ناپدید شد».

رسایی همچنین مدعی شده بود که طبری عضو سازمان مجاهدین خلق بوده اما با اصرار ناطق نوری به عنوان فرماندار نور منصوب شده است. این عضو جبهه پایداری همچنین خواستار آن شده بود که «درباره منبع تامین هزینه‌ ساخت ‎حوزه علمیه مجلل ناطق نوری در لواسان و ارتباطش با طبری» سوال شود.

با این حال دفتر ناطق نوری اعلام کرد که طبری هیچگاه فرماندار نور نبوده و با ناطق نوری و حوزه علمیه امام حسن مجتبی نیز رابطه‌ای نداشته است.

در این اطلاعیه همچنین اعلام شده که ناطق نوری رییس سابق قوه قضاییه را «از مخاطرات احتمالی» حضور افرادی در قوه قضاییه از جمله همین آقای طبری مطلع» کرده و شاهدان این موضوع زنده هستند.

یکی از اتهامات طبری «اعمال نفوذ» برای ساخت «غیرقانونی» مجموعه ویلاهای مشهور به «کلاک» و «باستی هلیز» در لواسان بوده است.

اتهامی که درباره صادق لاریجانی، رییس سابق قوه قضاییه و علی اکبر ناطق نوری نیز مطرح شده است.

پیش از این گروه «جنبش عدالتخواه دانشجویی» خواستار تعقیب قضایی این دو نفر به دلیل «تخلف» در صدور دستور برای ساخت این مجموعه شده بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More