شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قاضی پرونده طبری: مرگ منصوری برای دادگاه احراز نشده است

حسن بابایی، قاضی شعبه پنج دادگاه کیفری یک استان تهران، درباره مرگ غلامرضا منصوری گفت: «تا این لحظه صحت و سقم موضوع برای دادگاه احراز نشده است.»

حسن بابایی، روز یکشنبه اول تیر، در پنجمین جلسه رسیدگی به اتهام‌های اکبر طبری، معاون پیشین دفتر ریاست قوه قضاییه، در این زمینه ادامه داد: «در صورت احراز صحت خبر، دادگاه وفق قانون در این خصوص اظهار تصمیم می‌کند.»

جسد غلامرضا منصوری، قاضی پیشین دستگاه قضایی جمهوری اسلامی که در پرونده اکبر طبری به عنوان متهم ردیف نهم به دریافت ۵۰۰ هزار دلار رشوه متهم شد، روز جمعه سی‌ خرداد، در هتل دوک بخارست، پایتخت رومانی، پیدا شد.

رسول قهرمانی، نماینده دادستان، نیز در پنجمین جلسه دادگاه، که اولین جلسه پس از اعلام مرگ منصوری به شمار می‌رود، گفت: «امیدواریم با پیگیری مقامات ذیربط ایران و مقامات دولت رومانی ابعاد این حادثه دقیقا و سریعا بررسی شود و درباره نحوه و علت فوت نامبرده ، پاسخ روشن و رسمی و قانع کننده به دستگاه قضایی ایران ارائه شود.»

او نیز موضع دیگر مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی در این زمینه را تکرار کرد و ادامه داد: «دادسرا در فرآیند تحقیقات مقدماتی و کشف جرم در مورد اتهامات همه متهمان از جمله متهم منصوری بررسی‌های موثر را انجام داده و مستندات فراوانی را تحصیل کرده است لذا نبود متهم منصوری از نظر دادسرا هیچ خللی بر روند دادرسی پرونده ایجاد نمی‌کند.»

در ادامه جلسه دادگاه، وکیل طبری درباره اتهام پولشویی از طریق انتقال ویلای مصطفی نیاز آذری به حکیمه شیرمحمدی، همسر اکبر طبری توضیح داد.

وکیل طبری از پخش فیلم در جلسه قبلی دادگاه درباره این ملک انتقاد کرد و گفت: «شرط فیمابین طبری و نیاز آذری هرگز تحویل گرفتن ساختمان مستقر در زمین‌های بابلسر نبود، به عبارت دیگر ملک مذبور به صورت غیر رسمی به همسر موکل من انتقال یافت.»

اما مصدق، یک کارشناس رسمی دادگستری، به عنوان مطلع در این پرونده گفت: «طبری نمی‌خواست که من اطلاعی از جزئیات ملک داشته باشم. وقتی به نام مطلع من را احضار کردند متوجه شدم که ملک برای همسر طبری است و اداره ثبت نیز از این موضوع اطلاعی نداشت.»

پیشتر نماینده دادستان در اولین جلسه دادگاه، درباره فرار مصطفی نیازآذری گفته بود: «فرار مصطفی نیازآذری در قبال رشوه‌ای است که اکبر طبری از او گرفته است که قریب به ۱۵ هزار متر زمین و ۳ طبقه ویلای لوکس به ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال در بابلسر است. اهدای ویلایی با این ارزش در قبال کارسازی پرونده وی بوده و سعی کرده اسناد نقل و انتقال آن نیز با پوشش‌هایی انجام گیرد که هیچ اسمی از مصطفی نیازآذری و اکبر طبری وجود نداشته باشد.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More