شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دست‌کم یک کشته وده‌ها زخمی در اعتراضات کازرون

 

مردم کازرون، در ادامه اعتراضات خود به طرح تقسیم این شهرستان، با سر دادن شعارهایی، بار دیگر در میدان اصلی تجمع کردند.

که به گزارش رسانه‌های اجتماعی این  تجمع با حمله ماموران امنیتی به به خشونت کشیده شد. گفته می‌شود عده‌ای از معترضان در این تظاهرات بازداشت و برخی از آنها هم زخمی شدند.

خبرگزاری فارس کشته شدن یک نفر را در اعتراضات شهروندان کازرون به طرح تقسیم این شهرستان به دو بخش تایید کرد. برخی فعلان رسانه‌های اجتماعی، شمار کشته‌های  این اعتراضات را شش نفر ذکر کرده‌اند.

به گفته یکی از شهروندان کازرونی که با ایران اینترنشنال تماس گرفته است «بیش از ده‌ها نفر از معترضان به شدت زخمی شدند.»

معترضان به طرحی معترض‌‌ اند که قرار است طی آن بخش‌های قائمیه و کوهمره نودان با جدا شدن از کازرون به شهرستان کوه چنار تبدیل شوند.

بحث ایجاد شهرستانی جدید از دل شهرستان کنونی کازرون بار دیگر به تجمعاتی در این شهرستان  دامن زده است. این تظاهرات مجددا از روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت آغاز شد.

مردم خواستار توقف طرح جداسازی بخش‌های چنارشاهیجان و کوهمره، بیشاپور، دشت برم و امامزاده سید حسین، از این شهرستان هستند.

مردم کازرون پیشتر نیز در اعتراض به تقسیمات شهرستان خود اقدام به تطاهرات کرده بودند که با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد.

روز دوشنبه ۲۷ فروردین  بازاریان، اصناف و فرهنگیان این شهر به نشانه اعتراض نسبت به تقسیم شهرستان کازرون به حالت تعطیل درآمدند و با حضور در جمع مردم، اعتراض خود را به گوش مسئولان شهرستان و استان رساندند.

در ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی در روز پنج‌شنبه که مرتبط با روز پس از درگیری‌ها می‌باشد، تعدادی ماشین سوخته به چشم می‌خورد. هم‌چنین مقادیر زیادی سنگ در معابر عمومی قابل رؤیت است.

 

 

 

در عین حال در اعتراضات مردم کازرون در ماه فروردین، سعید جلالی، سرپرست تقسیمات کشوری وزارت کشور نیزبا سفر به این شهر ودعوت مردم به آرامش گفت که «صدای معترضان و مطالبات مردم» را در این سفر شنیده است و تمام تلاش خود را می‌کند که با حفظ هویت تاریخی و فرهنگی شهرستان کازرون، اهداف این شهرستان به سوی توسعه و پیشرفت هدایت شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گفتگو با مهدی مهدوی آزاد درباره درگیریهای خونین در کازرون
درگیریهای خونین در کازرون
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More