شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دست‌کم ۳۰درصد از مرکز تجاری منطقه آزاد اروند در آتش‌سوزی شبانه سوخت

مجتمع تجاری اروند بازار معروف به کنزالمال در جاده خرمشهر به آبادان، شامگاه جمعه دچار آتش‌سوزی شد و به گفته شهردار خرمشهر دست‌کم ۳۰درصد آن در آتش سوخت.

بخش گسترده‌ای از کنزالمال  که عرضه کننده کالای همراه ملوان است و امتیازات مختلفی همچون معافیت مالیاتی بر محصولات را شامل می شود، شامگاه جمعه در آتش‌سوزی که دلیل آن هنوز اعلام نشده در آتش سوخت.

عزیز ساعدی، شهردار خرمشهر با اشاره به اینکه «آتش‌سوزی بازار کنزالمال ابتدا از انبارها آغاز و به بازار آن هم سرایت کرد»، گفت: «این آتش سوزی بامداد شنبه و پس از چهار ساعت مهار شد و تلفات جانی در پی نداشت اما خسارت وارد شده به واحدهای تجاری این مجتمع بسیار بالا بوده است و طبق برآوردهای اولیه ۳۰ درصد بازار در این آتش سوزی کاملا از بین رفته است.»

شهردار خرمشهر درباره ابعاد آتش‌سوزی در کنزالمال، گفت: «شدت آتش سوزی آنقدر بالا بود که علاوه بر خودروهای آتش نشانی خرمشهر، مجبور به استفاده از ظرفیت‌های خودروهای آتش نشانی شهرداری‌های آبادان، بندر آبادان، بندر خرمشهر، منطقه آزاد اروند و پالایشگاه آبادان و همچنین شهرهای شادگان، بندرامام و ماهشهر نیز شدیم.»

عزیز ساعدی تاکید کرد که بیش از ۸۰ نیروی آتش‌نشان در اطفای حریق این مجتمع تجاری حضور داشتند، گفت: «هنوز علت این آتش سوزی مشخص نیست و این مسئله در دست بررسی است.»

کوروش مودت، فرماندار خرمشهر، نیز با تاکید بر اینکه آتش‌سوزی در مجتمع تجاری کنزالمال بعد از چند ساعت مهار شد، گفت: « علت حادثه فعلا مشخص نیست و پس از اطفای حریق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»

مودت با بیان اینکه «آتش‌نشانان از شهرهای مجاور به محل حادثه اعزام شدند»، گفت: «از همه مردم دلسوز که در محل حادثه برای امداد رسانی حضور پیدا کردند، تقدیر می‌کنم اما ازدحام شدید در حین انجام عملیات ممکن است باعث کند شدن اطفای حریق شود.»

کیامرث حاجی زاده، رییس مدیریت بحران استانداری خوزستان، نیز در نخستین ساعات بامداد گفت:«ماشین‌آلات آتش نشانی آبادان و خرمشهر برای اطفاء آتش اعزام شدند و فرمانداران آبادان و خرمشهر در محل آتش‌سوزی حاضر شدند.»

از زمان اوج گیری اعتراضات سراسری، استان خوزستان از جمله استان‌هایی است که در بسیاری از شهرهای آن از جمله اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بهبهان اعتراضات گسترده‌ای رویداد و اینترنت خانگی و همچنین تلفن‌های همراه در استان خوزستان از یک هفته قبل همزمان با قطع کامل اینترنت در ایران، قطع شده است.

بر همین اساس گزارش‌ها درباره آتش سوزی گسترده در بازار کنزالمال شامگاه جمعه و بامداد شنبه با تاخیر در رسانه‌ها منتشر شد.

مجتمع تجاری منطقه آزاد اروند که از آن به عنوان به کنزالمال نام شهرت دارد در جاده آبادان به خرمشهر واقع است و دارای ۲۵۰ واحد تجاری است که انواع کالا اعم از پوشاک، لوازم بهداشتی، برقی و الکترونیکی در این بازار عرضه می‌شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More