شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دولت رئیسی مانند دولت احمدی‌نژاد عهدنامه امضا کرد؛ وعده حل مشکل واکسیناسیون در مدت کوتاه

 

اعضای دولت ابراهیم رئیسی در اولین جلسه خود مانند اعضای دولت محمود احمدی‌نژاد، «عهدنامه» امضا کردند. رئیسی در این جلسه گفت که مشکل واکسیناسیون کرونا باید در مدت کوتاهی حل شود.

در نخستین جلسه هیات دولت رئیسی که روز پنجشنبه چهارم شهریور برگزار شد، اعضای کابینه «عهدنامه مدیران دولت مردمی» را امضا کردند که از جمله بندهای آن «فسادستیزی» و «التزام عملی به ارزش‌های انقلاب اسلامی» بود.

محمود احمدی‌نژاد نیز در ابتدای کار خود در سال ۸۴ یک «میثاق‌نامه» با وزرای خود امضا کرد که بخش‌هایی از «عهدنامه» وزرای ابراهیم رئیسی شبیه به آن است.

ابراهیم رئیسی در نخستین جلسه کابینه‌اش «مقابله با کرونا، مهار گرانی و تامین معیشت مردم» را اولویت‌های مهم دولت خود ذکر کرد.

او همچنین گفت که وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال را «با حساسیت و جدیت» دنبال خواهند کرد.

رئیسی اقدامات انجام‌شده در دولت قبل برای مقابله با کرونا را خوب و در عین حال ناکافی خواند و گفت: «باید مشکل واکسیناسیون در مدت کوتاهی حل شود و نگاهمان را از حالت منفعل به حالت فعال تبدیل کنیم.»

او اضافه کرد که محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور، تولید واکسن در داخل و واردات واکسن را «با جدیت» پیگیری کرده و پول واردات نیز تامین شده است.

این سخنان در حالی بیان شده که مقام‌های ستاد اجرایی فرمان امام که مخبر رییس آن بوده به شکست طرح تولید ۵۰ میلیون دوز واکسن تا شهریور اذعان کرده‌اند.

 

در همین حال مسعود یونسیان، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در یک برنامه تلویزیونی گفت: «نسبت افرادی که در ایران دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند هنوز به چهار درصد نرسیده و ۱۰۰ کشور جهان از نظر نسبت واکسیناسیون بالاتر ما قرار دارند، فقط کشورهای با اقتصاد ضعیف پایین‌تر از ما هستند.»

با وجود دستور سال گذشته علی خامنه‌ای درباره ممنوعیت «واکسن آمریکایی و انگلیسی»، در روزهای گذشته برخی از افراد نزدیک به او و همچنین تلویزیون ایران اعلام کرده‌اند که او مخالف واردات واکسن خارجی نبوده است.

رئیسی در سخنان خود همچنین «شورای عالی هماهنگی قوا» را از جمله اقدامات رهبر جمهوری اسلامی برای از بین بردن «بن‌بست» ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد که در این شورا با دبیری محسن رضایی «مسایل و موضوعات مهم اقتصادی مورد چاره‌اندیشی قرار گیرد.»

رییس جمهور ایران روز چهارشنبه محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران و نامزد چهار دوره انتخابات ریاست جمهوری، را به عنوان معاون اقتصادی خود منصوب کرد.

در روزهای گذشته برخی از تحلیلگران با اشاره به انتصاب محسن رضایی به این سمت و همچنین سخنان رئیسی مبنی بر اینکه محمد مخبر مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت است، از احتمال ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت سخن گفته‌اند.

 
تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More