شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
تمجید از سپاه، در مراسم روز ارتش در ایران

روحانی، نیروهای مسلح ایران را قدرت کشورهای منطقه خواند

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در سخنرانی مراسم روز ارتش، از سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی تمجید کرد، و حضور این نیرو در کشورهای دیگر را، به درخواست این کشورها و برای مبارزه با تروریسم خواند. 

رییس جمهوری ایران، اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی را، اشتباه خواند و خطاب به کشورهای منطقه گفت، نیروهای مسلح ایران، قدرت منطقه است. 

به گزارش ایسنا، روز پنجشنبه، ۲۹ فروردین و در مراسم روز ارتش، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند.

 روحانی در حالی که  به حضور «سپاه در سراسر کشور در همه صحنه‌های ملی و خدماتی» اشاره می‌کرد، «توهین به سپاه» را « توهین به نیروهای مسلح و توهین به ملت بزرگ ایران» توصیف کرد.

 اشاره حسن روحانی به تصمیم دوشنبه گذشته دولت ایالات متحده است که سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی خود قرار داد. اقدامی که واکنش‌های زیادی را در داخل و خارج از کشور برانگیخت.

 رئیس‌جمهوری ایران همچنین تاکید کرد که «ریشه» تمام مشکلات خاورمیانه «یا از صهیونیزم» است «یا استکبار آمریکا».

 حسن روحانی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به «مردم منطقه کشورهای همسایه، ملت‌های مسلمان» گفت «نیروهای مسلح ما هیچ‌گاه برابر آنان و منافع ملی آن‌ها قرار نمی‌گیرد.»

همچنین در این مراسم، خبرگزاری های داخلی ایران از نمایش چند جنگنده ساخت ایران در مراسم رژه روز ارتش در تهران خبر داده‌اند.

ایرنا نوشته است، جنگنده کوثر از فرودگاه مهرآباد پرواز کرده و از فراز جایگاه مقام‌های ارشد عبور کرده‌است. یک جنگنده دیگر ساخت ایران بنام صاعقه نیز در میان جنگنده هایی بوده که از مقابل جایگاه عبور کرده است.

در عین حال سامانه پدافند هوایی اس ۳۰۰ روسیه هم در این مراسم به نمایش در آمده. پیشتر فروش این سامانه به ایران با انتقاد آمریکا و اسرائیل مواجه شده بود.

 به باور برخی کارشناسان نظامی، جنگنده  «کوثر »که مردادماه سال گذشته رونمایی شد، همان جنگنده «اف-۵» آمریکا و بروز شده آن است؛ جنگنده‌ای که اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی ساخته شد.

عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه مراسم روز ارتش گفته که قرار است در سال جاری تعداد بیشتری از هواپیماهای کوثر تولید شود. او به رقم مشخصی اشاره نکرد اما نمایش این جنگنده در روز ارتش را «بسیار خوب» ارزیابی کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More