شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رییس سازمان بازرسی: تلویزیون‌های اینترنتی باید زیر نظر صداوسیما باشند

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور فعالیت تلویزیون‌های اینترنتی را «برخلاف قانون اساسی» دانست و اعلام کرد که این سازمان این موضوع را به صورت «ویژه» پیگیری می‌کند.

حسن درویشیان در دیدار با تعدادی از مدیران صداوسیما گفت که بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی «هر نوع تلویزیون باید تحت پوشش صداوسیما باشد».

در روزهای گذشته برخی از نمایندگان مجلس به راه‌اندازی وب‌سایتی از سوی وزارت ارتباطات برای دریافت رایگان اشتراک تلویزیون‌های اینترنتی در طرحی با نام «انتخاب هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی» اعتراض کرده‌اند.

در این طرح کسانی که اشتراک اینترنت ثابت دارند، می‌توانند یک ماه اشتراک تلویزیون‌های اینترنتی را به صورت رایگان دریافت کنند.

محمدحسن آصفری، نماینده اراک، این اقدام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را «کودتای فرهنگی» خوانده بود.  

خبرگزاری ایرنا در اسفند ماه در گزارشی اعلام کرده بود که پس از شیوع کرونا و حضور مردم در خانه «تلویزیون‌های اینترنتی با جذب مخاطب توانسته‌اند، گوی سبقت را از شبکه‌های صداوسیما بربایند».

در ماه‌های گذشته نیز مقامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صداوسیما را متهم کرده‌اند که با واگذار نکردن فرکانس‌های آزاد به این وزارتخانه از افزایش سرعت اینترنت جلوگیری کرده است.

طی سال‌های اخیر نیز گزارش‌هایی درباره تلاش صداوسیما برای محدود کردن تلویزیون‌های اینترنتی منتشر شده است.

همچنین ماه گذشته رسانه‌های ایران خبر دادند که صداوسیما قرار است شبکه نمایش خانگی را نیز در انحصار خود درآورد. 

در همین حال شورای مرکزی کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی درباره اخبار مرتبط با انحصارگرایی در عرصه‌ تولید سریال در شبکه‌ نمایش خانگی، اعلام آمادگی کرده بود تا به هر دو سازمان درگیر در این ماجرا یعنی سازمان سینمایی و صداوسیما نظرات مشورتی لازم را ارائه دهد.

در این بیانیه تاکید شده بود که انتقال صدور مجوز از سازمان سینمایی وزارت ارشاد به صداوسیما به «انحصار مطلق در این حوزه و یکسان‌سازی تولیدات دو بخش متفاوت، و کم‌رنگ شدن جذابیت‌های تولیدات بازار کار» منجر خواهد شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More