شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

زلزله ۵/۷ ریشتری بیرم؛ تخریب تعدادی از منازل روستایی، آماده‌باش نیروهای امدادی در استان فارس

زلزله‌های پیاپی شامگاه سه‌شنبه در جنوب استان فارس سبب تخریب تعدادی از منازل، ریزش سقف و ترک خوردن دیوار تعدادی دیگر از  خانه‌ها به ویژه در روستاها و شکسته شدن چند تیر برق شد. به گفته مقام‌های محلی تاکنون خسارات جانی در این زلزله گزارش نشده و در حال حاضر نیروهای امدادی در لارستان، لامرد و خنج  به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

دست‌کم هفت زلزله که قدرت بزرگترین آن تاکنون ۵/۷ ریشتر اعلام شده شامگاه سه‌شنبه مناطقی از استان فارس را لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز زلزله ۵/۷  ریشتری را ۲۲ کیلومتری بیرم در استان فارس و عمق ده کیلومتری زمین اعلام کرد.

پیش از وقوع زلزله ۵/۷ یک زلزله ۵/۱ ریشتری نیز در همین منطقه رخ داد و پس از آن نیز تاکنون پنج زلزله دیگر به قدرت ۳ تا ۴ ریشتر این منطقه از استان فارس را لرزاند.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس گفت که پس از این زلزله‌های پیاپی، تمام نیروهای امدادی  مناطق جنوبی استان فارس شامل شهرستان‌های  لارستان، لامرد و خنج در حالت آماده باش در آمده اند تا بتوانند در صورت لزوم به شکل واکنش سریع در مناطق آسیب دیده حضور یابند.

همزمان رحیم آزادی، مدیرکل بحران استانداری فارس پیش گفت که با بروز زلزله در ناحیه بیرم در جنوب فارس تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند و تا این ساعت خسارت جانی گزارش نشده اما آسیب‌های به منازل روستایی وارد شده است.

رحیم آزادی درباره زلزله در بیرم شهرستان لارستان گفت که بنابر گزارش‌های تیم‌های ارزیاب در برخی منازل شکاف و ترک‌خوردگی دیده می‌شود و همچنین بعضی دیگر از منازل نیز که در مناطق روستایی و فاقد ایمنی لازم بودند، دچار ریزش سقف شده‌اند.

به گفته مدیرکل بحران استانداری فارس، گروه‌های امداد و نجات در حال ایجاد شرایط اسکان موقت هستند و تدابیر لازم برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان احتمالی این زمین‌لرزه در حال انجام است.

جلیل حسنی، فرماندار لارستان، نیز خبر داد که بر اثر زلزله‌های شامگاه سه‌شنبه چندین تیر برق در این شهرستان شکسته شدند و یک مورد آتش‌سوزی نیز به وقوع پیوست که با حضور آتش‌نشانان مهار شد.

فرماندار شهرستان گراش نیز وقوع خساراتی در این شهرستان را تایید کرد و گفت که تاکنون خسارت جانی در گراش بر اثر این زلزله گزارش نشده اما برخی منازل قدیمی و دیوارهای خشت و سنگی تخریب شده‌اند.

در پی زلزله همچنین برق مناطقی از بیرم قطع شد که به گفته مقام‌های محلی با رفع مشکل، برق این مناطق وصل شده است. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More