شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سخنگوی وزارت خارجه: نامه‌ای از قوه قضاییه دریافت نکرده‌ایم

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، دریافت نامه از سوی قوه قضاییه برای ارائه مستندات از سوی محمدجواد ظریف و مهلت ده روزه برای پاسخ‌گویی به آن را تکذیب کرد.

صبح امروز خبرگزاری فارس نوشته بود قوه قضاییه در نامه‌ای به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، «از وی خواسته است در مهلتی ۱۰ روزه مستندات خود درباره پولشویی در کشور را ارائه کند».

قاسمی به ایسنا گفت وزارت امورخارجه ایران هیچ نامه‌ای از قوه قضاییه دریافت نکرده است.

فارس همچنین خبر داده بود که براساس «رویه جدید قوه قضاییه» در صورتی که فردی «ادعایی در خصوص وقوع جرم در کشور داشت»، نامه‌ای از سوی دادستانی به فرد ارسال و از وی خواسته می‌شود ظرف دو روز تا ده هفته مستندات خود را ارائه کند.

با این حال سخنگوی وزارت امورخارجه گفته است که از «منبع و منشا این خبر» اطلاعی ندارد، اما قوه قضاییه نامه‌ای در این باره به وزارت امور خارجه ارسال نکرده است.

پیش از این به نقل از غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، اعلام شده بود که قوه قضاییه با ارسال نامه‌ای برای محمدجواد ظریف، از او خواست اسناد سخنان خود درباره پولشویی در ایران را ارائه کند. وزارت امور خارجه آن‌زمان هم دریافت چنین نامه‌ای را تکذیب کرده بود.

محمدجواد ظریف، وزیر امو‌ر‌خارجه ایران، در گفت‌وگویی با وب‌‌سایت خبر‌آنلاین، با اشاره به مخالفت‌ها در داخل ایران برای پیوستن به FATF، گفته بود پولشویی در این کشور یک «واقعیت» است و«پشت برخی نگرانی‌ها»

درباره پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی (اف.ای.تی.اف) «منافع اقتصادی» وجود دارد.

وزیر امورخارجه ایران اضافه کرده بود برای اثبات اظهارات خود درباره پولشویی اگر کدی هم داشته باشد، امکان علنی کردنش را ندارد، اما «کدهای زیادی در مورد میزان پول‌شویی در کشور وجود دارد».

روز گذشته صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه، هم بدون نام بردن از ظریف، سخنان او را «خنجری بر قلب نظام» توصیف کرده بود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More