شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شاهزاده رضا پهلوی: نام و یاد ساسان نیک‌نفس باید الهام‌بخش رهایی ایران از بند ضحاک زمان باشد

شاهزاده رضا پهلوی، درپی جان‌باختن ساسان نیک‌نفس زندانی سیاسی و فعال مدنی محبوس در زندان تهران بزرگ، تاکید کرد که نام و یاد این زندانی سیاسی باید الهام‌بخش رهایی ایران از بند ضحاک زمان باشد.

در پیامی که شاهزاده رضا پهلوی، روز سه‌شنبه هجدهم خرداد ماه در صفحه توییتر خود با هشتگ  «نه به جمهوری اسلامی» منتشر کرد، آمده است: «سوگوار ساسان نیک‌نفس هستیم، ولی نام و یادش باید الهام‌بخش ما در راه و هدفی باشد که او جانش را برایش داد: رهایی ایران و جوانان دلیرمان از بند ضحاک زمان.»

ساسان نیک‌نفس، زندانی سیاسی و فعال مدنی محبوس در زندان تهران بزرگ، صبح شنبه ۱۵ خرداد در زندان تهران بزرگ و در پی وخامت حالش جان باخت.

اداره کل زندان‌های استان تهران پس از جان‌باختن این زندانی سیاسی در اطلاعیه‌ای ادعا کرد که حال این زندانی سیاسی بر اثر «چند مصرف قرص» رو به وخامت گذاشته و «پس از انتقال به بیمارستان لقمان» جان‌ خود را از دست داده است.

هم‌بندی‌های این زندانی سیاسی گفتند که مسئولان زندان حاضر نشدند به پیگیری‌ها و اصرار آنها درباره وضعیت ساسان و بیمارستان محل بستری او پاسخ بدهند.

به گفته علی شریف‌زاده، وکیل ساسان نیک‌نفس، موکلش به دلیل انتشار چند عکس در صفحه اینستاگرام خود در حمایت از شاهزاده رضا پهلوی و پادشاهی، بازداشت و به هشت سال زندان محکوم شده بود.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی، در آذرماه ۹۸ ساسان نیک‌نفس را به اتهام‌ «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبر» در مجموع به هشت سال حبس محکوم کرد و این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شد.

علی شریف‌زاده، وکیل ساسان نیک‌نفس، درپی جان باختن موکلش، تاکید کرد که طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها، مسئولیت حفظ جان و سلامتی‌ زندانیان بر عهده سازمان زندان‌ها و مسئولان ذی‌ربط است.

وکیل ساسان نیک‌نفس گفت: «مقام‌های قضایی و مسئولان زندان از بیماری‌ کبدی، دیابت و بیماری اعصاب و روان این زندانی اطلاع داشتند و بارها گفتیم که ساسان بیمار است آزادش کنید حتی درخواست مرخصی استعلاجی کردیم که موافقت نشد.»

موارد متعددی از زندانیان سیاسی و عقیدتی و همچنین زندانیان عادی در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم رسیدگی پزشکی، شکنجه حین بازداشت و در مواردی با حمله زندانیان جرایم خشن کشته شده‌اند.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More