شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
ادامه واکنش‌ها به تخریب آلونک زن سرپرست خانواده

شهردار بندرعباس: باید معلوم شود چه کسی فیلم را منتشر کرده است

عباس امینی‌زاده، شهردار بندرعباس، با اشاره به انتشار فیلم تخریب آلونک یک زن در این شهر گفت که باید بررسی شود چه کسی فیلم تخریب خانه را منتشر کرده است.

او روز شنبه اول آذرماه گفت زمینی که این اتاقک در آن ساخته شده بود متعلق به راه و شهرسازی است.

امینی‌زاده همچنین گفت که دستور داده تیم اجرایی که اتاقک این زن را تخریب کرده‌اند، از کار معلق شوند.

شهردار بندرعباس افزود که شهرداری برای این زن مجوز‌های ساخت خانه را صادر می‌کند. امینی‌زاده اما توضیح نداد که این مجوز برای ساخت خانه در کدام زمین صادر خواهد شد.

پیشتر اعلام شده بود که قرار شده علاوه بر پرداخت هزینه‌های درمان، با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی زمینی به این زن داده شود.

شهردار بندرعباس همچنین درباره انتشار فیلم تخریب این اتاقک نیز گفت که ممکن است برخی مسئولان و افراد قصد «تسویه حساب شخصی» داشته باشند و درباره این‌که چه کسی فیلم را پخش کرده باید دستگاه‌های ذی‌ربط رسیدگی کنند.

امینی‌زاده با اشاره به این‌که خودش در «بافت فرسوده» زندگی می‌کند، اضافه کرد که قصد استعفا ندارد.

تخریب اتاقک یک زن سرپرست خانواده از سوی ماموران شهرداری بندرعباس بازتاب گسترده‌ای داشت.

 

 

این زن ۳۵ ساله بندرعباسی که پس از تخریب خانه‌اش دست به خودسوزی زده بود، با ۱۷ درصد سوختگی در بیمارستان بستری است.

خبرگزاری ایسنا روز جمعه در گزارشی در همین زمینه به نقل از یکی از ساکنان خانه تخریب‌شده نوشته بود که سه زن سرپرست خانوار به همراه پنج فرزند در این خانه سکونت داشتند که سه نفر از آن‌ها دانش‌آموز بوده‌اند.

با این حال مقام‌های استان هرمزگان در سخنان خود تنها به رهن خانه برای این زن اشاره کرده و درباره وضعیت دو خانواده دیگر سخن نگفته‌اند.

در همین حال علی صالحی، رییس دادگستری هرمزگان، نیز گفت که کارکنان شهرداری برای تخریب این اتاقک حکم قضایی نداشتند اما برای تخریب آن اختیار قانونی داشتند.

او در عین حال گفت که اقدام آنان «نقض حقوق شهروندی» بوده است.

صالحی اعلام کرد که یک خانه برای این زن رهن شده و تعدادی از نهادها قول داده‌اند برای او خانه ساخته شود.











 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More