شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شیوع کرونا در سایه اختلاف نظر مقام‌ها درباره موج دوم بیماری؛ افزایش ۸ درصدی مراجعه در تهران

در حالی که مقام‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و مقام‌های استانی اظهارات متناقضی درباره آغاز موج دوم شیوع بیماری کرونا مطرح می‌کنند، گزارش‌ها حاکی از گسترش این بیماری از طریق محافل و دیدارهای خانوادگی در ایران است.

روزنامه همشهری روز یکشنبه ۱۸ خردادماه طی گزارشی نوشت در دو بیمارستان ارجاعی «امام خمینی» و «مسیح دانشوری» تهران  که بیماران کرونا از مناطق مختلف به آن منتقل می‌شوند،‌ آمار بیماران ورودی افزایش یافته است.

این روزنامه در گفت‌وگو با یک پرستار اشاره کرده که اغلب بیماران مراجعه‌کننده کسانی بوده‌اند که به مسافرت رفته‌اند.

همشهری در زمینه افزایش آمار بیماران به اختلاف نظر میان مقام‌های رسمی این حوزه اشاره کرده است. در حالی که کیانوش جهان‌پور،‌ سخنگوی ستاد ملی کرونا،‌ می‌گوید اعتقادی به موج دوم ندارد؛ علیرضا زالی،‌ فرمانده ستاد کرونا در تهران، و مینو محرز عضو ستاد ملی از قرار گرفتن کشور در موج دوم خبر می‌دهند.

جهان‌پور به همشهری گفته است: «ما هنوز در موج ابتلای اول در کشوریم و استان‌ها به ترتیب مبتلا شدند و برخی استان‌ها که دیرتر درگیر شدند، الان مبتلا شدند.»

این مقام وزارت بهداشت ضمن تایید افزایش شمار بیماران به «سفر» و «تغییر رفتار» مردم به عنوان دلایل آن اشاره کرده است.

جهان‌پور افزایش آمار در بیمارستان‌های ارجاعی تهران را «گریزناپذیر» خوانده و ضمن اشاره به بازگشایی‌ها افزوده است: «ما تصمیم نادرستی نگرفتیم.»

از سوی دیگر میان سخنان استاندار تهران و فرمانده ستاد مقابله با کرونا در این استان تناقض وجود دارد.

همشهری نوشته در حالی که انوشیروان محسنی بندپی گفته روند ابتلا در تهران از روز هشتم خردادماه ثابت مانده است،‌ اما زالی از افزایش میزان مراجعان به مراکز درمانی سخن می‌گوید. 

به گفته زالی، طی ۲۴ ساعت گذشته، این مراجعات حدود ۷/۹ درصد افزایش داشته است.

این روزنامه در گزارش خود از شیوع این بیماری در محافل و دورهمی‌های خانوادگی و سفر و مهمانی‌ها خبر داده و منحنی کرونا در تهران را بر اساس سخنان مقام‌های رسمی «صعودی» گزارش کرده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More