شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

طغیان کرونا در مشهد؛ فرماندار اظهاراتش درباره کمبود تابوت را تکذیب کرد

 

در حالی که مشهد و دیگر شهرهای استان‌های منطقه خراسان با طغیان بی‌سابقه کرونا مواجه‌اند، محمدرضا هاشمی، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد اظهارات پیشین خود درباره کمبود تابوت و آمبولانس در این شهر را تکذیب کرد.

هاشمی روز سه‌شنبه ۱۹ مرداد به خبرگزاری دولتی ایرنا گفت: «همه دستگاه‌های مرتبط در سطح مشهد در تلاش‌اند تا شرایط بهبود یابد.»

پیشتر هاشمی پس از بازدید از غسالخانه‌ اصلی‌ترین قبرستان مشهد، از کمبود «امکانات اولیه در این مجموعه» خبر داده و به خبرگزاری فارس گفته بود: «کسانی که برای گرفتن پیکر عزیزانشان به این آرامستان مراجعه می‌کنند چند ساعت معطل می‌شوند.»

او از «انباشت اجساد در بیمارستان‌ها» خبر داد و گفت: «حدود ۳۲ درصد بستری‌شدگان کرونا در مشهد مربوط به خارج از استان و بیشتر از استان‌های جنوب شرقی کشور است.»

 

 

همچنین پیشتر رضا خواجه نائینی، سرپرست شهرداری مشهد، با اشاره به اینکه به دلیل تعداد بالای فوتی‌های کرونا مدت زمان انتظار برای پذیرش، تغسیل و دفن جان‌باختگان در بهشت رضوان مشهد طولانی است، گفته است: «در جلسه‌ای فوری مقرر شد تا ساعت کار سالن‌های تغسیل، تعداد غسالان و دفن‌کنندگان افزایش پیدا کند.»

 

آمار روزانه «سه‌رقمی» مرگ و درخواست‌ها برای ممنوعیت سفر

در حالی ‌که آمار رسمی دولت از قربانی شدن ۴۲ نفر بر اثر کرونا طی شبانه‌روز گذشته در مشهد حکایت دارد، خبرگزاری فارس بر اساس گزارش‌های غیررسمی تعداد روزانه جان‌باختگان کرونا در این شهر را «سه‌رقمی» اعلام کرد.

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان‌ رضوی، روز سه‌شنبه گفت به دنبال تماس تلفنی با ابراهیم رئیسی و پیگیری‌های وزیر بهداشت، هیاتی عالی‌رتبه برای بررسی وضعیت مشهد و رسیدگی به نیازهای تجهیزاتی حوزه درمانی کرونا، در این شهر حضور یافته‌ است.

 

 

او ادامه داد اکنون «تمام ورودی‌های استان خراسان‌ رضوی بر روی خودروهای غیربومی بسته شده‌ است و کسانی که اصرار بر ورود به استان را داشته باشند علاوه بر اعمال جریمه یک میلیون تومانی، بازگردانده خواهند شد.»

همزمان نمایندگان مشهد در مجلس در نامه‌ای به رئیسی خواستار اعمال ممنوعیت قانونی و فیزیکی سفر به مقصد این شهر شدند.

در این نامه که روز سه‌شنبه منتشر شد، آمده است که با وجود هشدارهای قبلی، هر روز وضعیت کرونا در این شهر وخیم‌تر می‌شود و «عبور از این بحران، تصمیم قاطع و فوری مبنی بر تفویض اختیارات ویژه به استان و تامین فوری نیازهای دارویی، تجهیزاتی و بودجه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد را می‌طلبد.»

 

وضعیت بحرانی بیمارستان‌های مشهد

همزمان با وضعیت بحرانی بیمارستان‌های مشهد، شاپور بدیعی، قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: «با هدف خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا انجام اعمال جراحی زیبایی، نیمه ضروری و غیرضروری در تمامی مراکز جراحی فعال در مشهد ممنوع شد.»

پیشتر نفیسه ثقفی، مدیر گروه جراحی زنان مشهد هشدار داده بود: «فاجعه خیلی بزرگی در راه است.»

 

 

مقام‌های درمانی مشهد از هفته‌های پیش تاکنون درباره کمبود امکانات درمانی و داروهای اولیه در این شهر هشدار داده‌اند.

روز جمعه هشتم مرداد، نازی ناصری مسئول روابط عمومی انجمن داروسازان استان خراسان رضوی گفته بود: «اولین مشکل ما این است که بسیاری از داروهای عادی مانند فاموتیدین و مونته لوکاست که برای درمان کرونا تجویز می‌شود اکنون در سطح شهر مشهد با کمبود مواجه شده و متاسفانه حتی سرم‌ها هم سهمیه‌بندی شده‌اند.»

آمارهای شیوع کرونا در ایران در روزهای اخیر به طور مداوم رکوردهای جدیدی بر جای گذاشته، و پیش‌بینی می‌شود روند افزایشی این بیماری در ایران تا هفته‌های آینده همچنان ادامه داشته باشد.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More