شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عبدی در واکنش به ولایتی: نکند می‌خواهید ایران را یمن کنید

 

عباس عبدی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در واکنش به سخنان علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل در مورد مردم یمن گفت،‌ «آقای ولایتی محتاط سخن بگویید، نکند می‌خواهید ایران را یمن کنید.»

سخنان علی اکبر ولایتی در مورد یمن در روزهای گذشته بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی داشت و مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفت.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود: «از یمنی‌ها یاد بگیریم که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. به جای لباس لنگ می‌بندند و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است با پای پیاده و سعودی‌ها از دست این‌ها عاجز شدند.»

او همچنین افزوده بود،‌« یقین بدانید عربستان از یمنی‌ها در یمن شکست خواهد خورد.»

به نظر می‌رسد، در وضعیت اقتصادی فعلی ایران و در شرایطی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرده و قرار است دور دوم تحریم‌های امریکا با هدف جلوگیری ایران از دسترسی به نظام بانکی جهانی و کاستن از توان فروش نفت و گاز ایران از ۱۳آبان به اجرا گذاشته شود. ولایتی در سخنان خود مردم یمن را با مردم ایران مقایسه کرده است.

عباس عبدی، در صفحه توییتر خود سخنان ولایتی را مثل تیری تشبیه کرده است که « به قلب هر خواننده‌ای فرو می‌رود.»

 

 

 

 

او در واکنش به این سخنان نوشته است،‌«آخر آقای محترم! داشتن حداقلی از انصاف هم خوب چیزی است.هنوز گفت‌وگوی ایشان در باره خانه هزارمتری کنار کاخ سعدآباد در یادها هست، و این که چگونه با رمل و اسطرلاب سعی شده بود که آن رانت بزرگ که اکنون دهها میلیارد ارزش دارد کم اهمیت جلوه داده شود.»

 

 

 

 

عبدی با اشاره به اینکه ولایتی «درباره مدیریت‌های متعدد خانوادگی نیز سکوت کرده است، حالا مردم رابه نان خشک خوردن دعوت می‌کند؟» تاکید کرده است، « مردم نیازی به این توصیه‌ها ندارند اگرلازم باشد آن‌قدر شرف دارند که از خودشان دفاع کنند ولی این دفاع، منحصربه دفاع دربرابر دشمنان خارجی نمی‌شود که باید وضعیت خیلی‌ها رادر داخل هم بررسی کرد.»

او خطاب به مشاور خامنه‌‌ای گفته است، «کمی اندیشه کردن برای نشستگان و بازنشستگان در صندلی قدرت بهتر از هر کار و حتی عبادت دیگری است.»

 

 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More