شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

«قتل» یک شاعر و نویسنده در سمیرم

 

به گزارش برخی منابع خبری، مهدی نیکبخت شاعر و نویسنده، روز یکشنبه ۱۸ خرداد در سمیرم به قتل رسیده و سرش بریده شده است. 

طبق گزارش‌ها، نیکخت کارشناس ارشد رشته فلسفه بوده، دف‌نوازی می‌کرده و به رقص سماع می‌پرداخته است. روزنامه گاردین به تازگی در گزارشی درباره «هیپی‌ها» در ایران، تصویری از او را هم منتشر کرده بود.

خبرگزاری میزان روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد در خبری بدون اشاره به نام نیکبخت از دستگیری فرد به اتهام قتل در سمیرم خبر داده و نوشته بود: «مقتول یک مرد حدود ۴۰ ساله بوده که بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.»

روح‌الله نصر اصفهانی، دادستان سمیرم، به میزان گفته بود که متهم به قتل در حالی که با یک دستگاه خودروی آزرا متواری شده بود در کاشان دستگیر و پس از اعزام به دادسرا با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

به گفته دادستان سمیرم، قاتل علاوه بر اقرار به انجام قتل، انگیزه خود را اختلاف‌های شخصی عنوان کرده بود. دادستان به نام مقتول اشاره نکرده است.

مهدی نیکبخت متولد ۱۳۵۸ بود و نام هنری «‌بی تو» را برای خود انتخاب کرده بود.

خبرگزاری ایسنا روز ۲۰ خرداد با تایید خبر درگذشت او، نوشت نیکبخت «طی یک حادثه» جان‌ باخته‌ و در زادگاهش، روستای کبجوان اصفهان، به خاک‌ سپرده شده است. 

از نیکبخت مجموعه شعری تحت عنوان «ولایت فیلسوف» به جای مانده که در سال ۱۳۸۷ منتشر شده بود.

کانال تلگرام «ملی‌-‌مذهبی» در گفت‌وگو با فردی که او را از مطلعان پرونده معرفی کرده، نوشته است فردی به نام «‌مهسا آنالوجه» شب قبل از قتل نیکبخت به منزل او مراجعه کرده و اصرار می‌کند که به باغ دوستان مشترکشان در سمیرم بروند. 

این کانال خبری به نقل از این منبع مطلع افزود: «گفته می‌شود افرادی که او را به باغ دعوت کرده بودند از اهالی هرمز بوده‌اند که در سفر و اقامتی که قبلا بی تو به آن منطقه داشته با او آشنا شده بودند.»

طبق گزارش این کانال «روز دوشنبه ماموران آگاهی خبر از یافتن جنازه بی تو در حالیکه سر او کاملا بریده شده و بر سینه‌اش گذاشته شده، می‌دهند».

ایران اینترنشنال هنوز نمی‌تواند به طور مستقل صحت ادعاهای مطرح‌شده درباره شیوه و انگیزه قتل نیکبخت را تایید کند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More