شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محمود صادقی به دلیل تحقیق درباره حساب‌های بانکی صادق لاریجانی به ۲۱ ماه زندان محکوم شد

 

محمود صادقی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در پی شکایت صادق آملی لاریجانی، رییس پیشین قوه قضاییه، در دادگاهی به ۲۱ ماه زندان و ۵ میلیون جزای نقدی محکوم شد. 

خبرگزاری فارس، روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت، با اعلام این خبر نوشت که این حکم «درباره اتهام زنی پیرامون حساب‌های قوه قضائیه و عدم تمکین به مقام قضایی» صادر شده است.

اما صادقی، روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت، در این زمینه به ایسنا گفت: «تعجب می‌کنم چطور این خبر به یک رسانه درز پیدا کرده است.»

او ادامه داد: «نخواستم با توجه به شرایط بحرانی کشور به خاطر کرونا موضوع دادگاه را رسانه‌ای کنم. به این حکم اعتراض شده و اکنون به دادگاه تجدید نظر رفته که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد ولی به هر حال صلاح نیست که در شرایط فعلی کرونایی کشور موضوع جزئیات پرونده رسانه‌ای شود.»

صادقی همچنین به ایلنا گفت: «حکم پرونده شکایت رئیس پیشین قوه قضائیه از بنده ۲۷ بهمن ماه سال گذشته صادر و اوایل اسفند ماه به من ابلاغ شد.»

او درباره جزئیات این حکم اضافه کرد: «به ۲ بار پرداخت جزای نقدی ۵ میلیون تومانی که مجموعاً ۱۰ میلیون تومان می‌شود و گذراندن حبس‌های ۷ ماه و ۱۴ ماه که مجموعا ۲۱ ماه می‌شود، محکوم شده‌ام.»

محمود صادقی در آذر سال ۱۳۹۵ با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواهان پاسخگویی او حساب‌های بانکی‌اش شده بود. 

در آن زمان، برخی از منابع خبری از وجود  ۶۳ حساب بانکی به نام صادق آملی لاریجانی نوشته بودند و این که  ۲۵۰ میلیارد تومان به صورت غیرقانونی به این حساب‌ها واریز شده است.

دو سال بعد، سوال محمود صادقی نماینده تهران از مسعود کرباسیان، وزیر وقت اقتصاد درباره حساب‌های سپرده قوه قضائیه که در دستور جلسه مجلس قرار داشت، از دستور کار خارج شد.

صادقی اقدام رئيس مجلس برای خارج کردن این سوال از دستور کار را غیرقانونی خواند و گفت که علی لاریجانی تصمیم خود را با بیان این که «رییس قوه قضاییه گزارش حساب‌ها را می‌دهد» توجیه کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More