شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مدیرکل بحران استان البرز: انفجار مهیب شامگاه پنج شنبه در کرج دست‌کم دو کشته برجا گذاشت

درپی گزارش‌های متعدد از شنیده شدن صدای انفجار شدید در کرج، محمدرضا فلاح‌نژاد، مدیرکل بحران استانداری البرز اعلام کرد انفجار مهیب شامگاه پنج‌شنبه در کرج دست‌کم دو کشته برجا گذاشته است.

پس از آنکه کاربران شبکه‌های اجتماعی شامگاه پنج‌شنبه شنیده شدن صدای مهیب یک انفجار در کرج خبر دادند، عباس وحیدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرج، وقوع یک انفجار شدید را تایید کرد و اعلام کرد که این انفجار در منطقه حیدرآباد کرج رخ داده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرج گفت که «شامگاه پنج‌شنبه صدای انفجار شدید در یک واحد مسکونی ویلایی در منطقه حیدرآباد کرج تا شعاع دور دست در این کلانشهر شنیده شد.»

عباس وحیدی افزود که به دنبال شنیده شدن انفجار شدید در شامگاه پنج‌شنبه، نیروهای امدادی بلافاصله به محل انفجار در یک واحد مسکونی ویلایی واقع در منطقه حیدرآباد کرج اعزام شدند.

او تاکید کرد که این واحد ویلایی براثر انفجار تخریب شده و مصدوم اول این حادثه یک مرد ۴۵  ساله ساکن یکی از ساختمان های مجاور کانون انفجار بوده که به بیمارستان انتقال یافت و تلاش امدادگران برای نجات ساکنان ساختمان اصلی محل انفجار ادامه دارد.

با گذشت دو ساعت از وقوع این انفجار، اما محمدرضا فلاح‌نژاد، مدیرکل بحران استانداری البرز اعلام کرد که انفجار مهیب شامگاه پنج‌شنبه در کرج تاکنون دو کشته برجا گذاشته است.

فلاح‌نژاد گفت که کشته‌شدگان این انفجار یک دختر ۱۲ ساله و یک مرد حدود ۴۰ ساله هستند و تنها مصدوم این انفجار نیز پس از انتقال به بیمارستان از مرگ نجات یافته است.

مدیرکل بحران استانداری البرز با تاکید براینکه انفجار حیدرآباد کرج سبب تخریب کامل یک ساختمان ویلایی با زیربنای حدود ۱۲۰ متر مربع و آسیب جدی به دو ساختمان ویلایی مجاور شده است، افزود که در این انفجار یک دستگاه خودرو نیز آسیب کلی دیده است.

این مقام استان البرز گفت که در مجموع این انفجار دو کشته برجای گذاشته که یکی از آنها یک دختر ۱۲ ساله است. او افزود که «جسد پدر خانواده به عنوان ساکن ساختمان اصلی حادثه دیده، نیز پس از چند ساعت جست‌وجو با تلاش ماموران آتش‌نشانی کرج پیدا شد».

مدیرکل بحران استانداری البرز  تاکید کرد که اکنون عملیات امداد و نجات پایان یافته و نیروهای عملیاتی در حال ایمن سازی محل و بررسی علت دقیق حادثه هستند.

مدیرعامل آتش‌نشانی کرج نیز گفت که در این انفجار خسارات زیادی به بار آمده است و نیروهای آتش‌نشانی ضمن انجام عملیات امداد و نجات، مشغول ایمن سازی واحدهای آسیب دیده از این انفجار هستند.

در همین حال خبرگزاری ایرنا، گزارش داد که «طبق بررسی اولیه احتمالا علت حادثه انفجار گاز بوده اما مسئولان آتش‌نشانی کرج اظهار داشتند که دلیل انفجار باید به صورت دقیق بررسی شود.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More