شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مدیرکل پدافند عامل وزارت نیرو: دلیل قطع برق شهر قدس مانور بود

 

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اعلام کرد که قطعی برق در شهر قدس مربوط به «مانور بوده که هر چند وقت یک بار ممکن است انجام شود». 

میثم جعفرزاده، روز جمعه ۲۰ تیرماه در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفت درباره اینکه انفجاری در این شهرستان رخ داده یا نه اطلاعی ندارد، اما «قطعی برق ربطی به انفجار نداشته است».

او اضافه کرد: «ساعت یک و نیم شب گذشته یک قطعی گذرای برق رخ داد و به سرعت و در عرض چند دقیقه شبکه وصل شد.»

جعفرزاده توضیح بیشتری درباره مانوری که برگزار شده است، نداد.

او در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا نیز گفت: «زمانی که گفته شد انفجار صورت گرفته هیچ‌گونه قطعی برق در شبکه وجود نداشت و اکنون نیز شبکه کاملا نرمال است».

با این حال لیلا واثقی، فرماندار شهر قدس، گفته بود که قطعی برق «مربوط به روبه‌روی بیمارستان ۱۲ بهمن» بوده و «در ساعت ۲۲ پنج‌شنبه» بوده است.

 

 

او تاکید کرده بود که «هیچ انفجاری در شهرقدس و حتی گرمدره» اتفاق نیفتاده است. 

حسین حق‌وردی، نماینده شهریار و شهر قدس هم وقوع انفجار را تکذیب کرد و گفت: «شب گذشته هیچ‌گونه انفجاری در این منطقه رخ نداده و فقط به دلیل فعالیت اداره برق، قطعی برق در شهرستان قدس داشته‌ایم.»

حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران، نیز گفت که «هیچ مشکل امنیتی رخ نداده است».

او اضافه کرد: «یکی از ترانس‌ها از مدار خارج شده و باعث قطعی برق شده بود که بعد از نیم ساعت مشکل برطرف و برق مجددا وصل شد.»

در نخستین ساعات بامداد بامداد جمعه بیستم تیر ماه خبرگزاری‌های مهر و صداوسیما به استناد خبرهای منتشرشده از سوی کاربران فضای مجازی از «شنیده شدن صدای انفجار در غرب استان تهران» گزارش داده و تاکید کردند که صدای انفجار در مناطق گرمدره و شهر قدس شنیده شده است.

با این حال با گذشت ساعت‌ها پس از آنکه خبرگزاری‌های مهر و صداوسیما  خبر «شنیده شدن صدای انفجار در غرب استان تهران در مناطق گرمدره و شهر قدس» را به نقل از کاربران منتشر کردند، خبرگزاری فارس آن را «شایعه شلیک و انفجار» توصیف کرد.

در هفته‌های گذشته در برخی از تاسیسات برق در ایران حادثه رخ داده است اما مقام‌های دولت احتمال خرابکاری و عمدی بودن این حوادث را رد کرده‌اند.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ایران، درباره آتش‌سوزی اخیر نیروگاه زرگان اهواز گفته بود که «هیچگونه خرابکاری عمدی در تاسیسات نیروگاهی برق رخ نداده است».

 

 

حمزه روغنیان، معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس، نیز بامداد جمعه ششم تیر ماه «افزایش بار و اتصال ناگهانی درون ترانسفورماتور» را دلیل اصلی بروز حادثه آتش‌سوزی در ایستگاه ملک مکان شیراز و قطع گسترده برق اعلام کرده بود.

دلیل انفجار در تاسیسات خجیر در شرق تهران نیز از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی و صدا و سیما «انفجار تانکر گاز» عنوان شد.

آسوشیتدپرس بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و به نقل از کارشناسان نوشت به نظر می‌رسد این انفجار مربوط به تاسیسات «گروه صنعتی شهید باکری» بوده است که سوخت جامد موشک تولید می‌کند.

رسانه‌های ایران حادثه انفجار در تاسیسات اتمی نطنز را به اسراییل نسبت داده‌اند، اما سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره احتمال هدف قرار گرفته شدن این تاسیسات گفت که قضاوت در این باره زود است چون اسرائیل حاضر است مسئولیت تمام اتفاقات جهان را بپذیرد. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More