شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مقام‌های آمریکایی: جمهوری اسلامی ایران به انتقام مرگ سلیمانی درصدد کشتن سفیر ایالات متحده در آفریقایی جنوبی است

مقام‌های آمریکایی گفتند که جمهوری اسلامی ایران درحال بررسی حمله به اهدافی به انتقام مرگ قاسم سلیمانی است و از جمله به استناد برآوردهای اطلاعاتی درصدد کشتن سفیر ایالات متحده در آفریقای جنوبی است.

دو مقام دولت آمریکا به استناد گزارش‌های اطلاعاتی، روز یک‌شنبه به نشریه پولیتیکو گفتند که جمهوری اسلامی ایران درحال توطئه برای کشتن لانا مارکس، سفیر ایالات متحده در آفریقای جنوبی، به عنوان انتقام مرگ قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، است که دی ماه گذشته با دستور دونالد ترامپ  طی حمله ارتش آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد.

این نشریه از قول یک مقام آمریکایی نوشت: «سفارت جمهوری اسلامی در پرتوریا نیز در این توطئه نقش دارد.»

مقام‌های آمریکایی با بیان اینکه از بهار گذشته در مورد تهدیدات جمهوری اسلامی ایران علیه لانا مارکس، سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی، با خبر بوده‌اند، گفتند که برآوردهای اطلاعاتی نشان می‌دهد این تهدیدات طی هفته‌های اخیر جدی‌تر شده است.

نشریه پولیتیکو تاکید کرد که عملی شدن تهدیدات علیه سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی، می‌تواند به تنش‌های‌ جدی بین ایالات متحده و ایران منجر شود و ترامپ را در میانه رقابت‌های انتخاباتی تحت فشار زیادی برای ضربه متقابل قرار دهد.

مقام‌های دولت آمریکا با تاکید براینکه حکومت ایران همچنان در پی گرفتن انتقام مرگ سلیمانی است، افزودند که حمله به سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی یکی از چند گزینه‌‌ای است که آنها برای این انتقام جویی در نظر دارند.

نشریه پولیتیکو همزمان با انتشار گزارش برآورد نهادهای اطلاعاتی آمریکا، یادآوری کرد که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، گفته بود که آمریکا سلیمانی را کشت تا در برابر ایران بازدارندگی ایجاد کند.

لانا مارکس طراح کیف و تاجر متولد آفریقای جنوبی است و ۶۶ سال دارد. او از مهر ماه سال گذشته به عنوان سفیر ایالات  متحده در آفریقای جنوبی منصوب شد و انتصاب او به عنوان سفیر با انتقاداتی همراه بود.

مارکس بیش از دو دهه است که با دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، آشناست و عضو باشگاه تفریحی مارالاگو در فلوریدا بوده که متعلق به ترامپ است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More