شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نشریه اداره سیاسی سپاه پاسداران: مهمترین دلیل ربایش و اعدام زم،جلوگیری از افشاگری علیه ارکان نظام و بروز اعتراضات بود

ارگان مطبوعاتی اداره سیاسی سپاه پاسداران با انتشار یادداشتی ضمن دفاع از اقدام این نیرو در ربایش و اعدام روح‌الله زم، تاکید کرد که زم و کانال آمدنیوز با شعار «آگاهی، مبارزه و دموکراسی» و بهره‌گیری از رویکرد افشاگری علیه مسئولان و ارکان نظام، درصدد ایجاد شکاف بین توده‌های مردم و حاکمیت بود و زمینه بروز اعتراضات را فراهم می‌کرد.

روح‌الله زم که در فرانسه اقامت داشت مهر ماه سال گذشته درپی سفر به عراق «ربوده شد» و پس از آن سپاه پاسداران در ۲۲مهر ۹۸ طی بیانیه‌ای از انتقال او به ایران خبر داد و ۲۲ آذر ۹۹  درحالی اعدام شد که در دادگاه از داشتن وکیل انتخابی و دسترسی به دادرسی عادلانه محروم بود و به گفته پدرش به او حتی فرصت اطلاع از تایید حکم و درخواست اعاده دادرسی نیز داده نشد.

هفته‌نامه صبح صادق، ارگان مطبوعاتی معاون سیاسی نمایندگی خامنه‌ای در سپاه پاسداران، چند روز بعد از اعدام زم و در شماره جدید خود، از عملیات ربایش روح‌الله زم به عنوان «یکی از شاهکارهای اطلاعاتی تاریخ چهل ساله» جمهوری اسلامی نام برد و نوشت: «عملیات دستگیری زم به دست سپاه را می‌توان یکی از شاهکارهای اطلاعاتی تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی دانست.»

ارگان مطبوعاتی اداره سیاسی سپاه پاسداران، مهمترین دلیل ربایش و اعدام روح‌الله زم را وارد آوردن جلوگیری از  انتشار اخبار علیه مسئولان و ارکان نظام و جلوگیری از فراهم شدن زمینه اعتراضات عنوان کرد. این نشریه به ویژه به اخباری اشاره کرد که روح‌الله زم در کانال تلگرامی آمدنیوز درباره مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی و از جمله علی خامنه‌ای و دفتر او منتشر می‌کرد و نوشت: زم  با «طراحی و تولید شایعات تکان‌دهنده علیه ارکان کشور» بدون رعایت «هیچ خط قرمزی»  در اندک زمانی «توانست به تریبون اصلی جبهه رسانه‌ای ضد انقلاب بدل شده و هزینه‌های زیادی را به کشور و ملت‌ تحمیل کند.»

این نشریه همچنین ضربه به رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی و ضربه به اعتماد مردم به این رسانه‌ها را از دلایل دیگر ربایش و اعدام زم توصیف کرد و نوشت: این اقدام «افزون بر وارد کردن یک شوک بزرگ روانی به جریان رسانه‌ای ضد انقلاب و سرویس‌های اطلاعاتی حامی آنها، موجب شد تا افکار عمومی کشور از زبان زم به ماهیت سیاه رسانه‌های معاند ضد انقلاب پی برده و دیوار لرزان اعتماد آنها به رسانه‌های معاند فرو ریزد که این موضوع را می‌توان مهم‌ترین دستاورد شکار زم در حوزه جنگ نرم دانست.»

این هفته‌نامه جرم اصلی روح‌الله زم را فراهم کردن زمینه اعتراضات عنوان کرده و از او به عنوان «لیدر اعتراضات دی ماه۹۶» نام برده است اما به اعتراضات گسترده و سراسری آبان۹۸ اشاره نکرده که سه ماه قبل از آن زم ربوده و بازداشت شده بود.

نشریه اداره سیاسی سپاه پاسداران افزود که «برای درک بهتر این مساله باید به این نکته توجه داشت که آمدنیوز در طول دوران فعالیت خود با اتخاذ شعار فریبنده "آگاهی، مبارزه و دموکراسی" و بهره‌گیری از رویکرد افشاگری علیه مسئولان، درصدد ایجاد شکاف بین توده‌های مردم و حاکمیت بود تا در پی تشدید شکاف‌ها و افزایش بی‌اعتمادی مردم به حکومت، زمینه بروز اعتراضات» در کشور فراهم شود.

نشریه اداره سیاسی سپاه افزود که روح‌الله زم «به لطف تخصص خود در حوزه رسانه و جنگ روانی و تکیه بر تکنیک شایعه‌پراکنی در طول دوران فعالیت آمدنیوز به مثابه مغز متفکر این رسانه» مخالف جمهوری اسلامی عمل می‌کرد.

ارگان مطبوعاتی اداره سیاسی سپاه پاسداران با تاکید براینکه «اعدام زم به منزله بسته شدن پرونده آمدنیوز نیست»، افزود: «خلاصه کردن آمدنیوز در زم یک خطای راهبردی است.»

در بخشی از این یادداشت، نشریه اداره سیاسی سپاه پاسداران به «وجود عناصر نفوذی» در نهادهای حکومتی اشاره و تاکید کرد به اینکه «عناصر نفوذی و خود فروخته زیادی در داخل و خارج کشور در جمع‌آوری اطلاعات و طراحی و اجرای جنگ روانی به آمدنیوز کمک می کردند.»

علاوه بر این، ارگان مطبوعاتی سپاه پاسداران به طور ضمنی به برنامه این نیرو برای ربایش فعالان رسانه‌ای خارج از کشور اشاره کرد و افزود: فعالیت این افراد «می‌توانند در آینده به خلق آمدنیوزهای جدید با تکیه بر همین افراد خودفروخته و نفوذی منجر شود و بار دیگر زحمت شکار آنها» به دوش سپاه پاسداران بیفتد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More