شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نظام پرستاری تهران: ۱۱۰ پرستار در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند

سازمان نظام پرستاری تهران اعلام کرد از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور ۱۱۰ پرستار جان باخته و ۹۰ هزار نفر نیز به آن مبتلا شده‌اند. 

فرشید الازمنی،‌ معاون اجرایی این سازمان،‌ روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه گفت تهران و اهواز بیشترین آمار فوت پرستاران را در بحران کرونا داشته‌اند.

الازمنی افزود از ابتدای شیوع کرونا ۱۱۰ پرستار در کل کشور جان باخته و ۹۰ هزار نفر نیز به آن مبتلا شده‌اند. به گفته او، این آمار در تهران حاکی از ۲۶ فوت و ۱۶ هزار مبتلا بوده است.

این مقام نظام پرستاری اشاره کرد از شهرداری تهران خواسته شده که به دلیل احتمال ناقل بودن، پرستاران از طریق حمل و نقل عمومی تردد نکنند. او در همین زمینه خواستار اعطای سهمیه طرح ترافیک به پرستاران شد تا بتوانند با خودروی شخصی تردد کنند.

همزمان با تشدید شیوع کرونا در ایران، دولت برنامه‌های محدودیت و منع تردد در استان‌های مختلف را اعلام کرده که بر اساس آن مسافرت به سه استان شمالی که در میان مقاصد محبوب گردشگران نوروزی قرار دارد ممنوع شده است. استان خوزستان نیز به دلیل شیوع بحرانی ویروس جهش‌یافته از روز شنبه در قرنطینه قرار گرفته است.

روز چهارشنبه سعید نمکی، وزیر بهداشت، با اشاره به تشدید شیوع ویروس کرونا و بحران بیماری در خوزستان گفت «طوفانی سهمگین‌تر از ویروس ووهان» پیش روی این استان خواهد بود. 

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرده که ۲۰ استان کشور در خطر بیشتری در ارتباط با همه‌گیری قرار دارند.

تاکنون وزارت بهداشت آمار کل مبتلایان در کشور را یک میلیون و ۷۰۶ هزار و ۵۵۹ نفر اعلام کرده، اما این در حالی است که تاکنون تنها حدود ۱۱ میلیون و ۴۰۲ هزار آزمایش تشخیص کووید در کشور انجام شده است.

از سویی نگرانی‌ها درباره سفرهای نوروزی و امکان شیوع بیشتر ویروس ادامه دارد. وزیر بهداشت هشدار داده اگر چند استان وضعیتی مانند خوزستان پیدا کنند، نمی‌توان روی تاب‌آوری نظام سلامت حساب کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More