شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نماینده خامنه‌ای در کیهان: وارد زندگی خصوصی پناهیان و اینکه فلان خانه را از کجا آورده، نشوید

در پی افشای اسنادی از نحوه دستیابی علیرضا پناهیان به املاک ده‌ها میلیارد تومانی، نماینده علی خامنه‌ای در کیهان طی یادداشتی در این روزنامه از نیروهای حزب‌اللهی و کسانی که «دوستان انقلاب» نامید، خواست وارد زندگی خصوصی پناهیان و این‌که «فلان خانه را از کجا آورده»،  نشوند چون او «کارنامه درخشانی در خدمت به اسلام و انقلاب» دارد.

این نخستین واکنش یکی از منصوبان و نزدیکان خامنه‌ای به افشای اسنادی است که نحوه دستیابی پناهیان، روحانی و واعظ نزدیک به علی خامنه‌ای، به املاک ده‌ها میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.

کمتر از یک هفته قبل، یاشار سلطانی روزنامه‌نگار ابتدا اسناد شراکت علیرضا پناهیان با صاحب یک شرکت مواد غذایی بر سر ملکی چند ده میلیارد تومانی را منتشر کرد و پس از آن اسناد دیگری را که نشان می‌دهد  واعظ محبوب خامنه‌ای سال ۹۱ زمینی در سعادت آباد تهران با ارزش چند ده میلیارد تومان را به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از یک ایرانی مقیم فرانسه خریداری کرده است.

بیت و دفتر خامنه‌ای که پناهیان از جمله سخنرانان دائمی مراسم مذهبی آن در سال‌های اخیر بوده است تاکنون به این افشاگری‌ها به‌طور مستقیم واکنش نشان نداده است ولی واکنش حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان، بی‌ارتباط با واکنش احتمالی دفتر رهبر جمهوری اسلامی نیست.

نماینده خامنه‌ای در کیهان در شماره پنج‌شنبه اسناد منتشر شده درباره نحوه دستیابی پناهیان به املاک چند ده میلیارد تومانی را «شایعه» خواند، از او به عنوان «برادر عزیز» نام برد و افزود که به دلیل «شخصیت پاک و فداکار» پناهیان، درباره اسناد منتشر شده «نیازی به پاسخ نبود».

شریعتمداری که در نزدیک به سه دهه نمایندگی خامنه‌ای در کیهان این روزنامه مصادره شده را به مرکزی برای انتشار اتهاماتی در خصوص زندگی شخصی روشنفکران، فعالان سیاسی و اجتماعی تبدیل کرد، در یادداشت روز پنج‌شنبه خطاب به کسانی که آنها را «دوستان انقلاب» خواند، خواهان  ورود نکردنشان به زندگی خصوصی پناهیان شد و نوشت: «برادران عزیز،اگر به سخنان پناهیان انتقاد دارید می‌توانید با او درمیان بگذارید، ورود به زندگی خصوصی پناهیان و این‌که فلان خانه را از کجا آورده چه ربطی به انتقاد از سخنانش دارد؟!»

او تاکید کرد که «مباحثه دو یا چند‌جانبه حضوری یا کتبی، راهکار تعریف شده این‌گونه انتقادهاست و نه ورود به زندگی خصوصی کسی چون پناهیان که کارنامه درخشانی در خدمت به اسلام و انقلاب دارد».

نماینده خامنه‌ای در کیهان در ادامه از این‌که «نیروهای حزب‌اللهی» وارد بحث چگونگی به دست آوردن این املاک چند ده میلیاردی از سوی پناهیان نشده‌اند ابراز خوشحالی کرد و نوشت: «خوشبختانه در این ماجرا هیچ‌یک از نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی متعرض «مسائل شخصی پناهیان» نشده‌اند که نشانه‌ای مثال‌زدنی از شخصیت دینی و هوش سیاسی آنها و درخور تقدیر است.»

شریعتمداری البته یک انتقاد هم به پناهیان وارد کرد و افزود که «این بخش از سخن ایشان در توضیح چگونگی تهیه خانه مسکونی خود که گفته‌اند مانند امام خمینی که هدیه‌ای زندگی می‌کردند و مقام معظم رهبری که با هدیه رفقایش زندگی می‌کنند من هم این‌گونه زندگی می‌کنم، حساب‌شده و شایسته نبود».

 واکنش واعظ محبوب خامنه‌ای به اسناد املاک چند ده میلیارد تومانی: هدیه دوستان است

سند اولی که چند روز قبل و برای اولین بار یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار، منتشر کرد نشان از شراکت علیرضا پناهیان، روحانی نزدیک به علی خامنه‌ای، با رضا مطلبی کاشانی، مالک شرکت تک ماکارون، داشت.

سلطانی همراه با اسناد ملکی مربوط به این شراکت از پناهیان پرسید که «ماجرای شراکت شما در ساخت‌وساز ملک منطقه ۲ تهران با آقای رضا مطلبی کاشانی مالک تک ماکارون چیست؟»

علیرضا پناهیان در واکنش به انتشار سند اول، آن را تایید کرد ولی  با تاکید براین‌که این ملک «هدیه دوستان» بوده است، گفت: «یکجور رذیلانه‌ زدند شراکت فلان فرد با فلان کارخانه‌دار که هر کدام از رفقا زنگ زدند گفتند مگر برج ۱۰۰میلیاردی نیست، می‌گویم من یک واحد آن خانه را بیشتر ندارم آن هم با هدیه رفقا؛ مانند امام خمینی که هدیه‌ای زندگی می‌کردند و مقام معظم رهبری [علی خامنه‌ای] که با هدیه رفقایش زندگی می‌کنند، من هم این‌گونه زندگی می‌کنم.»

یاشار سلطانی روز سه‌شنبه هجدهم شهریورماه اقدام به انتشار سند دیگری کرد که نشان می‌دهد علیرضا پناهیان زمینی به مساحت ۴۲۳ متر مربع واقع در سعادت آباد را در سال ۱۳۹۱ به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خریداری کرده است.

سلطانی همراه با انتشار اسناد خریدوفروش این زمین چهار پرسش را از پناهیان مطرح کرد و نوشت: «ماجرای خرید زمین ۴۲۳ متری در منطقه خوش‌نشین سعادت ‌آباد تهران از خانم لیلا ممتحن در سال ۹۱ چیست؟»

او در ادامه از پناهیان پرسید که آیا در سال ۱۳۹۱ «همان‌طور که در قولنامه آمده شما این زمین ۴۲۳ متری را به قیمت ۱۱میلیون و هشتصد هزار تومان خریداری کردید؟ چگونه و به چه مناسبتی زمین سعادت آباد را متری ۴۳ هزار تومان خریداری کردید»؟

سوال بعدی سلطانی از پناهیان این بوده است که چرا «خانواده ممتحن که زمان انقلاب از کشور خارج شده‌اند این ملک را به یک‌چندم قیمت واقعی و با واسطه‌گری مسگرزاده به شما فروخته‌اند»؟

پناهیان تاکنون پاسخی به این پرسش‌ها و توضیحی درباره چگونگی دستیابی به املاک چند ده میلیارد تومانی به جز اشاره به این‌که «هدیه دوستان» بوده، ارائه نکرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More