شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در بریتانیا به اظهارات پمپئو درباره سیل

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در بریتانیا، اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که بحران سیل در ایران را ناشی از سوء مدیریت مسئولان دانسته بود را «شرم‌آور» خواند.

بعیدی‌نژاد با انتشار پیامی در توییتر، گفت: «آمریکا نتوانسته برای سیلاب وسیعی که حدود یک ماه است چند ایالت بزرگ آمریکا را دربر گرفته، راه حلی پیدا کند.»

مایک پمپئو روز سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ گفته بود آمریکا آماده است با سازمان صلیب سرخ جهانی و جمعیت هلال احمر همکاری کند تا کمک‌های ارسالی برای سیل‌زدگان در اختیار هلال احمر ایران قرار بگیرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیشتر گفتند تحریم‌های آمریکا علیه ایران راه را برای کمک‌رسانی خارجی به سیل‌زدگان مسدود کرده است.

در پاسخ به این اظهارات، پمپئو گفت سیل ایران به عوامل خارجی ربطی ندارد، بلکه ناشی از سوء مدیریت در برنامه‌ریزی شهری و عدم آمادگی برای مقابله با بحران است.

سفیر ایران در بریتانیا با اعلام اینکه از رئیس‌جمهوری تا وزیران و فرماندهان نظامی همگی در کنار مردم سیل‌زده حضور دارند، گفت رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران اخبار سیل را در راستای اثبات بی‌کفایتی مسئولان پوشش دادند.

به گزارش ایرنا، پیشتر نیز بعیدی‌نژاد سیاست رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران را ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان ایران توصیف کرده بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More