شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش سفارت ایران به حواشی کنسرت تتلو در گرجستان

 

سفارت ایران در گرجستان با انتشار بیانیه‌ای از حواشی کنسرت تتلو در شهر تفلیس اظهار تاسف کرده است.

در این بیانیه، رفتارهای این خواننده ایرانی «خارج از اخلاق و قانون» توصیف شده و از اینکه این اتفاق‌ها موجب «رنجش» برخی از مردم شهر تفلیس شده، اظهار تاسف شده است.

بنابراین اطلاعیه، امیرحسین مقصودلو مشهور به تتلو، در ایران دارای پرونده قضایی است و سفارت ایران در گرجستان، « هیچ‌گونه ارتباطی با سفر و برگزاری کنسرت این فرد در تفلیس نداشته» است.

بیانیه سفارت ایران در واکنش به تجمع برخی از شهروندان تفلیس است که روز جمعه نهم فروردین در مقابل سفارت ایران در این شهر تجمع کرده بودند.

کنسرت تتلو، چهارم فروردین در شهر تفلیس برگزار شد. در جریان این کنسرت، رفتارهای این خواننده ایرانی، از جمله دعوت حاضران به استعمال ماده مخدر ماری‌جوانا و استفاده از عبارات رکیک جنسی و توهین‌های جنسیتی، حاشیه‌‌ساز شده بود.

این نخستین کنسرت امیرحسین مقصودلو بود که در خارج از ایران برگزار می‌شد. او سال گذشته نیز پس از خروج از ایران، قصد برگزاری کنسرت در ترکیه داشت که تلاشش ناموفق بود.

تتلو در واکنش به این رویدادها در صفحه اینستاگرامش نوشته که هشدارهایی درباره احتمال شکایت از او به خاطر اظهاراتش در جریان کنسرت تفلیس دریافت کرده است.

هم‌زمان با این حاشیه‌ها، در رسانه‌های اجتماعی، بازخوانی مواضع تتلو در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری نیز رونق گرفته است. این خواننده رپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ از ابراهیم رییسی حمایت کرد.

او امیدوار بود که در صورت انتخاب شدن ریيسی به عنوان ریيس‌جمهور در ایران بتواند کنسرت برگزار کند.

حمایت تتلو از ابراهیم ریيسی موجب حاشیه‌های سیاسی بسیاری شد. برخی از تحلیل‌گران اصولگرا این اقدام را موجب ریزش رای ابراهیم ریيسی دانستند و برخی دیگر با تجلیل از اقدامات او، تتلو را معیار تشخیص حق از باطل توصیف کردند.

تتلو پس از خروج از ایران از حمایتش از کاندیداتوری ابراهیم ریيسی ابراز نارضایتی کرد و گفت در حال حاضر از محمود احمدی‌نژاد حمایت می‌کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More