شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر کشور: استانداران بازنشسته کنار می‌روند

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران از جابجایی تعدادی از استانداران به دلیل اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان خبر داد.

او در همایش استانداران سراسر کشور گفت «ما منتظر بودیم قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان به ما ابلاغ شود. اکنون تعدادی از استانداران هستند که باید جابه‌جا شوند.»

در همین حال ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت علی افشانی «شهردار تهران هم به طور قطع، مشمول اصلاحیه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان می‌شود و باید پس از دو ماه محل خدمت خود را ترک کند.»

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۲۴ شهریور در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران قانون اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را برای اجرا ابلاغ کرد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان  روز جمعه ۲۳ شهریور به تلویزیون دولتی ایران گفته بود: «قانون منع بکارگیری یا پایان همکاری بازنشستگان تا ۲ ماه آینده لازم الاجراست.»

کخدایی تاکید کرد: بندهای (د) و (ه) ماده ۷۱ قانون مدیریت کشوری که شامل استانداران و سفرا و معاونین وزراء است مشمول ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان می‌شود ولی «جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای ۳ سال و فرزندان شهدا» از این قانون مستثنی شده‌اند.

علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دوشنبه هفته گذشته ۱۹ شهریور به خبرگزاری ایسنا گفته بود «اگر بازنشستگان با اجرای این قانون ترک کار نکنند مشمول مجازات‌های پیش‌بینی شده در این مصوبه خواهند شد.»

پرداخت وجه به بازنشستگانی که پس از اجرای این قانون پست‌های خود را ترک کنند در حکم «تصرف غیرقانونی در اموال دولتی» است و علاوه بر جزای نقدی، زندان و تعلیق از پست دولتی را برای مدیران به همراه خواهد داشت.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More