شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

چالش‌‌ تازه کرونا در قم: برکناری مدیر آرامستان‌ها، اعتراض مردم به استقرار بیمارستان صحرایی در منطقه مسکونی

شهر قم، پایتخت مذهبی جمهوری اسلامی که در هفته‌های اخیر به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است، در حال حرکت به سوی چالش‌های تازه‌ای  است؛ لغو استقرار بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران پس از تجمع اعتراض مردم محله نیروگاه قم از محله‌های فقیرنشین این شهر و همچنین برکناری مدیرعامل آرامستان‌های قم درپی انتشار ویدیوهایی از  بهشت معصومه و اعلام خبر بازداشت شخص منتشر کننده این ویدیو تصویر بخشی از چالش‌های تازه پایتخت مذهبی جمهوری اسلامی است.

پس از انتشار ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی از آرامستان بهشت معصومه قم که نشان می‌داد شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این شهر بسیار بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده‌است، شهردار قم طی دستوری مدیرعامل آرامستان‌های قم را برکنار کرد.

مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم روز چهارشنبه چهاردهم اسفند ماه، پس از برکناری عبدالحمید وکیلی از سمت مدیرعاملی آرامستان‌های قم، سیف‌الدین موسوی نیارکی را به عنوان جایگزین او منصوب کرد. منابع محلی در قم گفتند که عبدالحمید وکیلی، پس از برکناری از سمت مدیرعاملی آرامستان‌های قم، نیز بازنشسته شد.

مقام‌های امنیتی و قضایی نیز از بازداشت شهروندی خبر دادند که با تلفن همراه خود از آرامستان بهشت معصومه قم و قطعه ویژه دفن جان‌باختگان بر اثر کرونا خبر دادند اما هویت فرد با افراد بازداشت شده را اعلام نکردند.

روز سه‎‌شنبه نیز محله نیروگاه قم، یکی از محلات فقیرنشین قم، شاهد تجمع جمعی از مردم معترض بود که به استقرار بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران در این منطقه مسکونی اعتراض داشتند و استقرار بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران پس از تجمع و اعتراض مردم، لغو شد.

رسانه‌های ایران روز سه‌شنبه از ساخت و استقرار بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران در منطقه نیروگاه قم خبر دادند، عصر سه‌شنبه این منطقه شاهد تجمع شماری از مردم بود که با استقرار این بیمارستان صحرایی مخالف بودند.

به گزارش منابع محلی، پس از تجمع مردم معترض، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی به محل استقرار این بیمارستان صحرایی در مجتمع فرهنگی نور واقع در منطقه نیروگاه آمد و تلاش کرد با ارائه توضیحاتی مردم معترض را درباره استقرار این بیمارستان صحرایی قانع کند اما مردم حرف‌های امیرآبادی را نپذیرفتند.

به گفته این منابع، در جریان این تجمع بین مردم معترض منطقه نیروگاه قم با امیرآبادی فراهانی، درگیری لفظی رخ داد و در نهایت معترضان اجازه استقرار بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران را ندادند.

در پی تجمع اعتراض جمعی از مردم منطقه نیروگاه قم، تریلی‌های حامل کانکس‌های بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران منطقه را ترک کردند.

منابع محلی گفتند که تا قبل از اعزام تریلی‌های حامل کانکس و نیروهای سپاه پاسداران در مجتمع نور قم، به مردم این منطقه توضیحی درباره استقرار بیمارستان صحرایی ویژه بیماران کرونا داده نشده بود و مردم معترض نیز تاکید داشتند که استقرار این بیمارستان صحرایی در منطقه مسکونی بیش از پیش سلامتی آنها را تهدید می‌کند.

احمد امیرآبادی فراهانی با تایید لغو استقرار بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران در منطقه نیروگاه قم، گفت: «به منظور ایجاد رضایت مردم و ساکنین منطقه نیروگاه و بلوار شاهد شهر قم، قرار شد بیمارستان صحرایی در مجتمع نور قم ساخته نشده و به مکان دیگری منتقل شود.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More