شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشته شدن دو نفر در شوش با شلیک نیروهای بسیج

پس از انتشار گزارش‌ها و ویدیویی از شلیک بامداد ششم فروردین ماه نیروهای بسیج شوش به دو جوان موتورسوار که به کشته شدن آنها منجر شده است، سپاه ولیعصر خوزستان با دو روز تاخیر  در اطلاعیه‌ای شلیک نیروهای بسیج به دو نفر را تایید کرد ولی این دو جوان اهل شوش را «تروریست و تجزیه‌طلب» خواند.

پایگاه خبری هرانا گزارش داد که جمعه ششم فروردین، دو جوان اهل شهر شوش در استان خوزستان بر اثر شلیک مستقیم نیروهای «حوزه مقاومت بسیج شهید دانش شوش» زخمی شده و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

این گزارش تاکید کرد که نیروهای بسیج شوش با نقض قوانین به‌کارگیری سلاح، این دو جوان ۲۰ و ۲۴ ساله را هدف قرار داده‌اند.

یک منبع مطلع در این خصوص به پایگاه خبری هرانا گفت: «این شهروندان روز جمعه سوار بر موتورسیکلت در حال عبور از خیابانی بودند که دادگاه این شهرستان، حوزه علمیه و «پایگاه بسیج شهید دانش» در آن واقع شده است اما ناگهان مورد اصابت گلوله نیروهای بسیج قرار گرفتند.»

به گفته این منبع مطلع، هر دوی این جوانان اهل منطقه دوار شهر شوش بوده‌اند و در جریان شلیک نیروهای بسیج، یکی از آنها از ناحیه پا و شکم زخمی شد که پس از انتقال به بیمارستان و قطع پا، بعدازظهر شنبه هفتم فروردین‌ماه جان خود را از دست داد. جوان دیگر نیز از ناحیه کتف زخمی شدند. 

همزمان چند کانال تلگرامی نزدیک به فعالان عرب در خوزستان اقدام به انتشار ویدیویی از دو جوان به شدت زخمی کردند که ایران‌اینترنشنال مستقلا نمی‌تواند محل و زمان آن را تایید کند.

در این ویدیو دو جوان با لباس‌های معمولی درحالی که به شدت مجروح شده‌‌اند بر کف خیابان افتاده‌اند و چند مامور نیروی انتظامی و همچنین نیروهای بسیج با لباس شخصی درحال بازرسی بدنی از آنها هستند.

هر دو جوان در این ویدیو دچار خونریزی شدید هستند و حال یکی از آنها به شدت وخیم است و در آستانه بی‌هوشی قرار دارد، با این حال ماموران نیروی انتظامی و نیروهای بسیج اقدامی برای ارائه کمک‌های اولیه یا کاهش خونریزی آنها انجام نمی‌دهند و به بازرسی بدنی آنها ادامه می‌دهند.

به دنبال انتشار این گزارش‌ها و انتشار ویدیویی در همین ارتباط، سپاه ولی‌عصر خوزستان نیز با دو روز تاخیر شامگاه شنبه هشتم فروردین ماه با انتشار اطلاعیه‌ای خبر شلیک به دو جوان از سوی نیروهای بسیج را تایید کرد ولی این دو جوان را عضو «یک تیم تروریستی» خواند.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود عنوان کرد که «ساعت یک بامداد ششم فروردین ماه یک تیم تروریستی وابسته به گروه تجزیه‌طلب و تروریستی حرکت النضال اقدام به حمله و تیراندازی به اماکن نظامی و انتظامی در شهرستان شوش کرده و قصد ورود به این مقرها را داشتند که با هوشیاری مدافعین مقرها از ورود افراد مهاجم جلوگیری» شد.

در اطلاعیه سپاه پاسداران، زخمی شدن دو نفر و کشته شدن یکی از این دو جوان تایید شده و آمده که «یکی از آنها در حال انتقال به بیمارستان» جان خود را از دست داده است.

در بخشی از اطلاعیه سپاه ولی‌عصر خوزستان نیز عنوان شده است که «تعدادی اسلحه کلاشینکف و مقادیری مهمات نیز از آنها کشف وضبط» شده است ولی این اطلاعیه به جزییات، محل کشف اسلحه و چگونگی آن اشاره‌ای نکرده است.

تاکنون گزارش‌های متعددی از شلیک نیروهای بسیج، ماموران نیروی انتظامی و سپاه پاسداران به شهروندان به ویژه در استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان منتشر شده است با این حال در قریب به اتفاق این موارد پیگرد قضایی انجام نشده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More