شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گسترش موج نارضایتی‌ها از قطعی برق؛ نماینده مجلس: خاموشی‌ها دست‌کم تا یک ماه دیگر ادامه دارد

 

در پی افزایش اعتراض‌ها به خاموشی‌های گسترده و مکرر در سراسر ایران، مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: «ما مسئولیت داریم به مردم بگوییم این مختص یک یا دو روز نیست، ما حداقل تا یک ماه دیگر این شرایط را خواهیم داشت.»

نخعی روز دوشنبه ۱۴ تیر در گفت‌وگو با ایسنا همچنین از برگزاری یک جلسه فوق العاده این کمیسیون به منظور بررسی علل این خاموشی‌ها در روز چهارشنبه خبر داد.

او گفت: «قطعی‌های چندین ساعت برق، گاهی حدود ۸ ساعت در طول روز، سبب ایجاد مشکلات و نارضایتی مردم شده است.»

قرار است جلسه کمیسیون انرژی مجلس با حضور معاونان وزیر نیرو در حوزه برق، مدیرعامل توانیر و معاونان وزیر نیرو در حوزه آب برگزار شود.

پیشتر محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در توییتی در اعتراض به خاموشی‌های گسترده نوشته بود: ‏«مردم از این همه بی‌برنامگی کلافه شده‌اند.»

واکنش مقام‌های حکومتی به خاموشی‌ها در حالی است که اعتراض‌های مردمی به ادامه قطع گسترده و اعلام نشده برق، به بسیاری از شهرهای ایران افزایش یافته است.

در شبکه‌های مجازی، کاربران با استفاده از هشتگ‌هایی از جمله «#قطعی_برق» نسبت به مشکلات ناشی از خاموشی‌ها اعتراض می‌کنند.

 

 

بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، اصناف معترض به قطعی مکرر و طولانی مدت برق داخل اداره برق کهریزک تجمع کرده‌اند.

همچنین نانوایان مقابل شرکت توزیع نیروی برق لنجان در استان اصفهان نیز تجمع کردند. گزارش‌هایی از تجمع‌های مشابه در بندرانزلی و بندر گز منتشر شده و قرار است در برخی از شهرها از جمله کرمانشاه نیز در روز سه‌شنبه تجمعاتی در اعتراض به تداوم خاموشی‌ها برگزار شود.

همچنین یک ویدیو رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد زنی در اداره برق یکی از مناطق گرگان، با اعتراض به قطع مکرر برق، روسری‌اش را در می‌آورد و می‌گوید: «‌فقط این روسری لعنتی را گذاشتید روی سر ما.» این شهروند معترض می‌گوید: «مردم از بی‌برقی دارند می‌میرند. بیت‌کوین، بیت‌کوین کردن بس است.»

 

 

پیشتر بر اساس گزارش‌های شامگاه یکشنبه، مردم چند شهر از جمله گنبدکاووس، آق‌قلا و کردکوی در استان گلستان و کازرون در استان فارس به خیابان آمدند.

همچنین در ویدیوهایی که گزارش شده مربوط به تهران است، معترضان شب گذشته در پی قطعی برق در برخی مناطق شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ به دیکتاتور» سر دادند.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران روز دوشنبه نوشت در «قطعی‌های گسترده و عجیب روز گذشته، اغلب مشترکان در کلان‌شهرها تقریبا دو نوبت قطعی برق به‌مجموع چهار یا پنج ساعت را تجربه کردند.»

سخنگوی صنعت برق نیز گفت روز یکشنبه نیاز مصرف برق در ایران به ۶۵ هزار و ۹۰۰ مگاوات رسید که تاکنون سابقه نداشته است.

او با اعلام خبر افزایش گرمای هوا در سه روز آینده، گفت احتمال افزایش مصرف حتی فراتر از ۶۶ هزار مگاوات نیز وجود دارد.

به این ترتیب، پیش‌بینی می‌شود وضعیت خاموشی‌ها در روزهای آینده نه تنها بهبود پیدا نکند، بلکه افزایش بیشتری یابد.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More