شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۵۲ هزار دانش‌آموز خوزستانی از مدرسه بازمانده‌اند  

بیشتر از ۵۲ هزار دانش‌آموز خوزستانی به دلیل خسارت‌های ناشی از سیلاب‌ها به مدارس این استان، از رفتن به مدرسه بازمانده‌اند. در همین رابطه،‌ نماینده ویژه وزارت آموزش و پرورش ایران از درخواست برای تخلیه مدارس و راه‌اندازی دوباره آن‌ها خبر داده است.  

به گزارش تسنیم،‌ مجتبی زینی‌وند،‌ نماینده وزارت‌ آموزش و پرورش ضمن اعلام خبر تشکیل کارگروه‌های مخصوص سیل در این وزارت‌خانه گفت:‌ «در کارگروه فرهنگیان اقدام‌هایی برای برآورد خسارات سیل به منازل فرهنگیان و وسایل آن‌ها انجام می‌شود.»  

بنا بر اعلام نماینده ویژه آموزش و پرورش، قرار است دانش‌آموزان مدارسی که تخریب شده‌اند و قابل استفاده نیستند با سرویس‌هایی به مدارس سالم فرستاده شوند.  

او همچنین خبر از غیرقابل استفاده بودن بعضی از مدارس خوزستان داد و گفت که با همکاری سازمان نوسازی مدارس قرار است آن‌ها را تخریب و بازسازی کنند.

۱۰ استان ایران به عنوان‌ استان‌های معین به بازسازی مناطق سیل‌زده در استان خوزستان می پردازند.  

زینی‌وند در ادامه با اشاره به تخریب محل اقامت بعضی از فرهنگیان این استان نیز گفت:‌ «اردوگاهی آماده شده است تا تمام فرهنگیانی که خانه‌هایشان آسیب دیده است در سوئیت‌هایی که تعیین‌شده اسکان پیدا کنند.»  

بر اساس مصوبه شورای تامین استان خوزستان،‌ مدارس تعدادی از شهرها از جمله اهواز، شوش، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه و شعیبیه تا امروز شنبه ۳۱ فروردین تعطیل بوده‌اند و قرار است از امروز فعالیت خود را مجددا ادامه دهند.  

به گزارش مهر،‌ رضا مددی رضا مددی نماینده وزیر آموزش‌ و پرورش در ستاد امدادرسانی به سیل‌زدگان اعلام کرده است: «حدود سه میلیون دانش‌آموزان درگیر سیل اخیرند، اما می‌شود یک تشکل ۱۰ میلیونی با حضور دانش‌آموزان تشکیل داد.»  

همچنین،‌ خبرگزاری فارس در خبری به نقل از محمد بطحایی،‌ وزیر آموزش و پرورش درباره خسارت‌های سیل اعلام کرد که ۱۵۰۰ مدرسه در کل کشور بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده‌اند و ۸۰ مدرسه نیز به طور کامل تخریب شده‌اند. او از خیرین مدرسه‌ساز در این مورد درخواست مشارکت و کمک کرده‌ است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More