شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۶ کشته در جریان یک درگیری در پاوه

 

روابط عمومی وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای از کشته شدن و دستگیری «یک تیم تجزیه‌طلب»‌ در جریان یک «درگیری مسلحانه» در مرزهای غربی، خبر داد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه  آمده است که« تیم تروریستی تجزیه‏‌طلب از مرزهای غربی وارد و در خانه تیمی مستقر شده بودند .»

 

 

وزارت اطلاعات همچنین گزارش داده است که«چند قبضه سلاح، نارنجک، تجهیزات جنگی و اسناد درون‏گروهکی به دست آمده  و سلاح‌های به دست آمده را نشانه «حمایت کشورهای مرتجع عربی از اقدامات تروریستی در داخل ایران» ذکر کرده و اعلام کرد که «برنامه عملیاتی این تیم برای چندین اقدام تروریستی در استان کرمانشاه حکایت دارد.»

این در حالیست که حزب دموکرات کردستان ایران، روز جمعه ۲۰ مهر در بیانیه‌‌ای اعلام کرده بود که «دو عضو این گروه و سه عضو سپاه پاسداران  در جریان یک درگیری نزدیک پاوه کشته شدند.»

همچنین  «کوردستان مدیا» در بیانیه‌ای خبر داده بود که «ساعت ٨ صبح در تفرجگاه «بیدمیری» پاوه که پیشتر از سوی نیروی کثیری از سپاه محاصره شده بود، درگیری سنگینی میان این نیرو و یکی از واحدهای نیروی پیشمرگه این شهر، روی داد.»

کوردستان مدیا براساس اطلاعات رسیده گزارش داد که «سه نفر از نیروهای سپاه  پاسداران و دو نفر از نیروهای پیشمرگه به نام‌های شاهو ویسی و زانیار اسلامی نیز در این درگیری کشته شده‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش، گفته شده است که «یکی از شهروندان شهر پاوه به نام فرشاد چچانیکه به قصد تفریح و گذارن روز تعطیل در این منطقه حضور داشت با شلیک مستقیم نیروهای سپاه، کشته شده است.»

پیشتر  ۱۷ شهریور نیز سپاه پاسداران، مقرهای فرماندهی گروه‌های کرد ایران را در حوالی شهر کویه عراق مورد حمله موشکی قرار داد. و دو فرمانده این گروه‌های کرد ایرانی هم در این حمله موشکی کشته شدند، همچنین خالد عزیزی رهبر پیشین حزب دموکرات و ۳۸ نفر دیگر هم در جریان این حملات مجروح شدند.

یک روز قبل از این ماجرا نیز  رامین حسین پناهی، زانیار مرادی و لقمان مرادی، سه زندانی کرد، به اتهام «بغی و عضویت در حزب کومله» از سوی دادگاه انقلاب سنندج اعدام شدند که با واکنش و اعتراض شهروندان کردستان و نهادهای حقوق بشری همراه بود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More