شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دلیل اخراج دختران هاشمی‌رفسنجانی از دانشگاه آزاد

 

به دنبال انتشار خبر اخراج فاطمه و فائزه هاشمی از دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دبیرخانه هیات استان تهران نوشت، چهار دلیل برای اخراج فائزه هاشمی از دانشگاه آزاد وجود داشته است.

به گزارش ایرنا، احمدرضا نجفی در نامه‌ای خبر داد که در پرونده فائزه هاشمی «مدرکی مبنی بر انجام مصاحبه عمومی» وجود ندارد، نتیجه ارزشیابی او زیر ۵۰ درصد است و مدرکی درباره قبولی در پرونده او وجود ندارد. ضمن این‌که به نوشته نجفی فائزه هاشمی در زمان ثبت‌نام در فراخوان ۵۱ ساله بوده، در حالی که طبق قانون حداکثر سن او باید ۴۰ سال باشد.

این نامه توضیحی درباره دلایل اخراج فاطمه هاشمی از دانشگاه آزاد نداده است.

فائزه هاشمی ابتدای هفته جاری به روزنامه آرمان خبر داد که او و خواهرش فاطمه از تدرس در دانشگاه آزاد منع شده‌‌اند، گرچه این حکم به صورت شفاهی به آن‌ها ابلاغ شده است.

فاطمه‌ هاشمی استاد دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و مدیر گروه علوم سیاسی و فائزه هاشمی نیز استاد واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد بود.

فائزه هاشمی گفته بود، رییس بسیج اساتید دانشگاه آزاد به مسئول واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفته است که او دیگر اجازه حضور در دانشگاه را ندارد.

آن زمان رضا‌ همدانچی، مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد، ضمن ابراز بی‌اطلاعی از این اتفاق گفته بود که این خبر را «نه تایید و نه تکذیب می‌کنم».

همزمان فاطمه هاشمی هم به روزنامه اعتماد گفت یک کارمند معاونت آموزشی دانشگاه در تماسی تلفنی به او گفته است که از دانشگاه اخراج شده است. به گفته فاطمه هاشمی «وقتی دليل اين اخراج را جويا شدم به من گفتند كه اين موضوع از بالا ابلاغ شده و از مسوول آموزش خواسته‌اند تا اسم من را از روی سايت دانشگاه حذف كنند».

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More