شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آریانا گرانده : از اعماق قلبم متاسفم

در پی حادثه تروریستی روز سه شنبه دوم خرداد که در شهر منچستر انگلستان بعد از اتمام کنسرت آریانا گرانده خواننده مشهور امریکایی رخ داد، این خواننده در توئیتر خود نسبت به این حادثه واکنش نشان داد.

این اتفاق بعد از اینکه خواننده۲۳ ساله امریکایی (آریانا گراند) صحنه را ترک کرد افتاد و هیچ صدمه ای در این حمله انتحاری به او وارد نشد.

حاضران در این کنسرت بیشتر نوجوانان و جوانانی بودند که از شهرهای مختلف به منچستر آمده و به گفته والدینشان بسیاری از آنها اولین کنسرت بزرگ زندگیشان را تجربه می کردند و ماه ها منتظر آمدن آریانا بودند.

آریانا گراندخواننده جوان این کنسرت درتوییترخود نوشت: خرد شدم از اعماق قلبم متاسفم هیچ کلمه ای برای بیان احساسم ندارم.

روزنامه گاردین نوشت: پلیس معتقداست که مهاجم انتحاری یک بمب دستساز را به محل کنسرت حمل و در آنجا منفجر کرده است، و در تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی است که مشخص كند آیا این حمله انفرادى بوده یا توسط شبكه تروريستى بزرگترى انجام شده است. 

پليس اعلام كرده كه حمله توسط جوانی٢٢ ساله بنام سلمان عابدی كه منچستر به دنيا آمده انجام گرفته است. خانواده این فرد در زیر فشار حکومت معمر قذافی به انگلستان پناهنده شده و دارای چهار فرزند می باشند.

دولت اسلامى مسئولیت این حمله مرگبار را به عهده گرفته است و مهاجم انتحاری را سرباز خلیفه توصیف کرد. اما پليس هنوز هيچ نشانه اى مبنى بر ارتباط مهاجم و داعش در تحقيقاتش به دست نياورده است.  داعش گفته است که هدف این حمله تهدید، ایجاد رعب و وحشت و پاسخی به تجاوز آنها به سرزمین مسلمانان بوده است.

روزنامه ایندیپندنت نوشت: این حمله تروریستی یکی از بدترین حملات تروریستی بعداز بمب گذاری ۷جولای ۲۰۰۵ لندن است که در آن ۵۶ نفر جان خود را از دست دادند.

اندی برنهام شهردار منچستر گفت: حمله تروریستی شب گذشته، یک حمله غیرانسانی بود که قربانیانش بچه ها وخانواده ها بودند. باوراین اتفاق بسیار سخت است و همه ما را  شوکه وعصبانی کرده است. او با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد و عمل انسانى ساكنان محل وقوع اتفاق که درهای خانه شان را به روی غریبه ها باز کردند و به آنها پناه دادند را ارج نهاد و گفت: این خود بهترین پیام برای کسانی است که به دنبال این هستند ما را از هم جدا کنند.

بسیاری از خوانندگان و نوازندگان سرشناس و همچنین سران کشورها ی مختلف پیام های همدردی و همبستگی خود را پس از بمب گذاری منچستر به این شهر فرستادند.

دونالد ترامپ افرادی که در بمب گذاری انتحاری منچستر را شیاطین بازنده خواند و گفت: آنها را هیولا نمی خوانم چون آنها این کلمه را دوست دارند. 

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم در توئیتر خود نوشت: کانادایی ها امشب از خبر اين حمله وحشتنناک در منچستر شوکه هستند. یاد قربانیان و خانواده هایشان را  در خاطرمان خواهیم داشت. 

 همچنين امانوئل مكرون رئيس جمهور فرانسه نيز با اين حادثه تلخ ابراز تاسف و همدردى كرد. 

تحقيقات پليس در مورد اين بمب گذارى همچنان ادامه دارد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More