شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمریکا دو پایگاه اینترنتی متعلق به کتائب حزب‌الله عراق را مسدود کرد

 

 آمریکا دو پایگاه اینترنتی متعلق به کتائب حزب‌الله عراق، گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران را به دلیل ترویج خشونت و نفرت‌پراکنی مصادره و مسدود کرد.

وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای نام این دو پایگاه اینترنتی را «r-m-n.net» و «Almaalomah.com» اعلام و تاکید کرد این دو وب‌سایت به طور غیرقانونی از سوی کتائب حزب‌الله که یک سازمان تروریستی خارجی محسوب می‌شود، مورد استفاده قرار گرفته بود.

راج پارخ، یک مقام قضایی آمریکا در این زمینه گفت: «اینترنت نباید به عنوان ابزاری برای استخدام در سازمان‌های تروریستی برای ترویج افراطگرایی خشونت‌بار و همچنین نفرت‌پراکنی قرار بگیرد.»

او ادامه داد: «ما با شرکای خود در زمینه اعمال قانون، مصمم هستیم که همه امکانات خود را برای مبارزه با تروریسم به کار گیریم.»

پیشتر در ژوئیه سال ۲۰۰۹ وزارت خزانه‌داری آمریکا و همچنین وزارت خارجه این کشور گروه کتائب حزب‌الله را به عنوان یک گروه تروریستی مورد حمایت ایران در عراق شناسایی کردند.

همچنین در اواخر اوت سال گذشته میلادی، بر اساس یک حکم قضایی، آمریکا «Aletejahtv.com» و «Aletejahtv.org» را که به عنوان بازوی رسانه‌ای کتائب حزب‌الله عمل می‌کردند و بیانیه‌ها، ویدیوها و تصاویر این گروه را منتشر می‌کردند، مصادره کرد.

مسدود شدن سایت‌های اینترنتی کتائب حزب‌الله از سوی دولت آمریکا در حالی است که نیروهای آمریکایی حدود یک ماه پیش به دستور جو بایدن  برخی مواضع نیروهای نظامی کتائب حزب‌الله و سایر نیروهای تحت حمایت ایران در شرق سوریه را بمباران کردند.

این حمله آمریکا در واکنش به حملات اخیر علیه مواضع و نیروهای آمریکایی در عراق صورت گرفت که در آن، یک پیمانکار غیرنظامی ارتش کشته شد و چندین نفر مجروح شدند.

نشریه پولیتیکو گزارش داد مقام‌های عراق و آمریکا کتائب حزب‌الله را در مورد حمله اخیر به پایگاه هوایی عین‌الاسد، مقر نیروهای نظامی آمریکا در عراق مسئول می‌دانند.

پس از این حمله آمریکا به مواضع کتائب حزب‌الله، جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: «نمی‌توانید از پیامد اقدامات خود مصون باشید. مواظب باشید.»

همچنین بایدن در نامه‌ای به کنگره آمریکا گفت که دستور او به ارتش برای حمله به مواضع شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در سوریه، مطابق حق آمریکا در دفاع از خود بوده است.

کتائب حزب‌الله از مهم‌ترین گروه‌های تشکیل‌دهنده حشد شعبی در عراق است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More