شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اتاق عامل قتل‌عام در لاس وگاس زرادخانه اسلحه بود

 

روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن در شماره روز چهارشنبه 12 مهرماه خود می‌نویسد: «هنوز مشخص نیست که چرا استیون پداک عامل قتل‌عام بیش از 59 آمریکایی در لاس وگاس، اتاق خود در یک هتل این شهر را به یک زرادخانه از اسلحه و مهمات تبدیل کرده بود. اما پیش از یافتن پاسخی برای این پرسش اکنون بازار ظهور تئوری‌های گوناگون برای انگیزه او دنیای مجازی را اشباع کرده است.

ایندیپندنت می‌نویسد: «پلیس آمریکا می‌گوید آنها واقعاً هنوز هیچ اطلاعی از اهداف یا انگیزه حمله خونبار و ضدانسانی پداک ندارند و نمی‌دانند که آیا او این کار را شخصاً انجام داده است یا در خدمت اهداف بالاتری بوده است.

جوزف لومباردو کلانتر لاس وگاس می‌گوید: 'ما هیچ چیز در مورد افکار و عقاید او نمی‌دانیم. من نمی‌توانم خودم را به داخل مغز یک دیوانه و جانی ببرم'.

با این حال بسیاری از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند آنها می‌دانند چه دلیلی پشت این قتل‌عام نهفته است. برخی می‌گویند قبول می‌کنند که آنها واقعیت را نمی‌دانند، اما معتقد هستند در پشت این قتل‌عام مسایل دیگری نهفته است.

سناتور سابق جو والش می‌گوید یک چیزی در مورد این واقعه از مردم آمریکا پنهان نگه داشته می‌شود و توضیح مقامات و پلیس در مورد این حادثه تمام واقعیت نیست.

وبسایت نشنال ریویو موضوع در اختیار داشتن زرادخانه‌ای از مهمات و اسلحه توسط استیون پداک را امری بسیار عجیب و باورنکردنی می‌داند و آن را به احتمال همدستی او با داعش مرتبط می‌داند. برخی دیگر می‌گویند استیون پداک تنها تیرانداز نبوده و به احتمال بسیار چندین تیرانداز در زاویه‌های مختلف به جمعیت تیراندازی می‌کرده‌اند.

وبسایت InfoWars می‌گوید پداک هم یک چپ‌گرا بوده و هم یک جهادگرای اسلامی. برخی دیگر معتقدند که پداک پس از گرویدن به اسلام به دشمن دونالد ترامپ تبدیل شده و قصد داشته است بر علیه سیاست‌های او در مورد بعضی کشورهای اسلامی انتقام بگیرد.

تعدادی از آمریکایی‌ها هم می‌گویند امسال یکصدمین سالگرد انقلاب بلشویکی و کمونیستی در روسیه است و پداک می‌خواسته است بدین وسیله نامی از خود در تاریخ باقی بگذارد. اگرچه این نام تنها با خون و خشونت و آدم‌کشی همراه باشد.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More