شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اتحادیه عرب: تهدید ایران از حد گذشت و منطقه را به پرتگاه می‌برد

 

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب، روز یکشنبه بیست وهشتم آبان‌ماه، در نشست وزیران خارجه کشورهای عربی در قاهره پایتخت مصر گفت که «موشک شلیک شده توسط حوثی‌ها علیه ریاض، خطرناک‌ترین تجاوزهای ایران به شمار می‌رود».

به گزارش تلویزیون اسکای نیوز عربی، ابوالغیط در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب که به درخواست عربستان صورت گرفت، اظهار داشت:« موشک پرتاب شده، پیام خصمانه از سوی ایران است و ما هرگز آن را نمی‌پذیریم»

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: «برنامه موشکی ایران خطری برای منطقه و امنیت آن است؛ تهدید‌های ایران از حد گذشت و منطقه را به سوی پرتگاه می‌برد».

وی درباره ایران همچنین گفت: «این کشور استراتژی فرقه‌گرایانه‌ای را برای افزایش نزاع‌ها در منطقه، دنبال می‌کند».

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین گفت:« دخالت های ایران در این حد متوقف نشده و آخرین آن انفجار خطوط لوله در بحرین و شبکه العبدلی در کویت و دیگر اقدامات است و شواهدی درباره حمایت از شبه نظامیان مسلح در کشورهای عربی وجود دارد».

ابوالغیط در پایان اظهاراتش از ایران خواست از مواضع خود در قبال کشورهای عربی دست بردارد و دخالت‌هایس را متوقف کند.

از سوی دیگر، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، در سخنرانی خود گفت:« در صورت سکوت در برابر تجاوزهای ایران که از طریق هم پیمانان آن در منطقه صورت می‌گیرد، هیچ کشور عربی از تیررس موشک‌های ایرانی در امان نخواهد ماند».

وی افزود:« اقدامات ایران، جامعه جهانی را بر آن داشت که این کشور را به حامی نخست تروریسم، توصیف کند». الجبیر خواستار مقابله جدی با اقدامات ایران شد.  

از سوی دیگر، خالد بن احمد آل‌خلیقه، وزیر خارجه بحرین، حزب الله لبنان را «بازوی ایران در منطقه» خواند و گفت: «ایران امنیت کشورهای عربی را به خطر انداخته است».

نشست وزیران امور خارجه کشورهای عربی، امروز یکشنبه بیست وهشتم آبان‌ماه، به درخواست عربستان و حمایت همپیمانان آن درباره «راه‌های مقابله با ایران و حزب‌الله لبنان» در قاهره پایتخت مصر، برگزار شد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More