شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اتحادیه عرب شورای امنیت را در جریان "دخالت‌های" ایران قرار خواهد داد

 

اتحادیه عرب شامگاه روز یکشنبه ۲۸ آبان‌، پس از نشست وزیران خارجه کشورهای عربی در قاهره، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای امنیت را در جریان جزئیات "دخالت‌های ایران" بویژه تسلیح حوثی‌ها در یمن، قرار خواهد داد.

به گزارش تلویزیون اسکای‌نیوز عربی، اتحادیه عرب از نمایندگان عضو این اتحادیه در سازمان ملل، معروف به "گروه عربی" در نیویورک خواست که رئیس شورای امنیت را در جریان نقض قطعنامه ۲۲۳۱ توسط ایران و توسعه برنامه موشکی بالستیک این کشور، قرار دهند.

بیانیه اتحادیه عرب، حزب‌الله لبنان را مسئول حمایت از تروریسم از طریق"ارسال سلاح‌های پیشرفته و موشک‌های بالستیک به گروههای تروریستی در کشورهای عربی"، دانست.  

شورای اتحادیه عرب، پرتاب موشک ساخت ایران به سمت شهر ریاض، توسط حوثی‌ها را به شدت محکوم کرد.

این شورا گفته که کشورهای عضو اتحادیه عرب بر همبستگی کامل خود با عربستان و تأیید تمامی اقداماتش برای دفاع و حمایت از امنیت ملی خود بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، تأکید دارند.

در بیانیه شورای اتحادیه عرب آمده که"کشورهای عربی، تمامی اقدامات تروریستی ایران در بحرین، از جمله منفجر کردن لوله‌های نفت که توسط یک گروه حمایت شده از ایران و سپاه پاسداران این کشور صورت گرفت"، محکوم می‌کند.

بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب بر لزوم توقف حمایت ایران از انصارالله یمن و حزب الله لبنان و توقف اقدامات تحریک آمیز در بحرین و لزوم پایبندی به سیاست حسن همجواری، تأکید کرده است.

احمد ابوالغیط دبیرکل این اتحادیه و عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، در سخنرانی‌های خود در نشست فوق العاده اتحادیه عرب که به درخواست ریاض صورت گرفت، به شدت از ایران انتقاد کردند.

ابوالغیط گفت که "تهدید‌های ایران از حد گذشت و منطقه را به سوی پرتگاه می‌برد".

از سوی دیگر، تلویزیون المنار وابسته به حزب‌الله لبنان، گفته که نماینده لبنان در نشست اتحادیه عرب، نسبت به اظهارات علیه حزب الله اعتراض کرده و گفته که این حزب، "بخشی از دولت لبنان" است.
 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More