شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اذعان رییس‌جمهوری و وزارت بهداشت ایران به شروع موج چهارم کرونا

 

هم‌زمان با سخنان رییس جمهور ایران درباره ورود دو استان به موج چهارم کرونا، معاون وزیر بهداشت اعلام کرد که «قطعا وارد موج چهارم شده‌ایم.»

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که «قطعا وارد موج چهارم کرونا شده ایم» و در چهار هفته آینده آمارهای کرونا «به خصوص» تعداد جان باختگان صعودی خواهد بود.

او همچنین گفت که تعداد شهرهای قرمز و نارنجی به ۱۶۵ شهر افزایش یافته است. پیش از سفرهای نوروزی ۴۰ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی بود.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران، نیز بدون ذکر نام اعلام کرد که دو استان وارد موج چهارم کرونا شده‌اند و «اگر در سایر استان‌ها هم مردم مراعات نکنند، ممکن است وارد موج چهارم شوند.»

روحانی همچنین گفت اگر « واکسن‌ها در اواخر بهار و اول تابستان به دست ما برسد» شرایط بهتر می‌شود.

اذعان روحانی به شروع موج چهارم در حالی است که او روز هفتم فروردین گفته بود: «به نظر من پیک کرونا پایان یافته است. مقابله با این بیماری از ۱۴ ماه تا الان سهل‌تر و آسان‌تر شده است.»

آمار جان باختگان کرونا که پیش از سفرهای نوروزی ۸۰ نفر بوده روز ۱۳ فروردین به ۱۱۷ نفر رسید.

روز شنبه نیز مقام‌های پزشکی تعدادی از استان‌ها از جمله اردبیل، چهار محال و بختیاری، البرز و لرستان از افزایش مبتلایان در این استان‌ها خبر دادند.

در همین حال فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از افزایش حدود سه برابری شمار جان باختگان کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته قبل‌تر خبر داد و افزود که «شرایط استان بسیار نگران کننده است.»

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نیز گفت که تعداد مبتلایان و بیماران بستری شده نسبت به قبل از تعطیلات سه برابر شده و تعداد جان باختگان نیز افزایش یافته است.

در همین حال خسرو صادق نیت، رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی تهران، خبر داد که همه تخت‌های آی‌سی‌یو در این بیمارستان پر شده است.

روحانی در جلسه ستاد کرونا همچنین گفت که مراسم مذهبی اکنون در مناطق نارنجی و قرمز ممنوع است اما درباره شب‌های قدر با توجه به وضعیت شیوع کرونا در هفته‌های آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

سال گذشته پیش از ماه رمضان رهبر جمهوری اسلامی از دولت خواسته بود بررسی موضوع برگزاری مراسم های مذهبی در ماه رمضان به کسانی سپرده شود که «حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More