شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رکورد شکنی دوباره کرونا در ایران؛ ۶۵۵ جان‌باخته تنها در ۲۴ ساعت

آمار وزارت بهداشت از قربانیان کرونا همچنان حاکی از افزایش بی‌سابقه تعداد روزانه جان‌باختگان ابتلا به این ویروس در ایران است و بر اساس آخرین اعلام دولتی، آمار مرگ طی شبانه‌روز گذشته به ۶۵۵ نفر رسید.

وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه ۲۵ مرداد اعلام کرد با اضافه شدن این تعداد از قربانیان کرونا، تاکنون ۹۸ هزار و ۴۸۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را در ایران از دست داده‌اند.

این در حالی است که کارشناسان از ابتدای شیوع کرونا در ایران نسبت به واقعی بودن آمارهای وزارت بهداشت در این زمینه ابراز تردید کرده‌اند و به تازگی نیز علیرضا زالی رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران پنهان‌کاری جمهوری اسلامی در این زمینه را رسما تایید کرد.

روند افزایشی آمار روزانه قربانیان کرونا در ایران در حالی است که آمارهای ابتلای روزانه نیز که بر اساس آن می‌توان آمارهای قربانیان کرونا در روزهای آینده را تا حدودی پیش‌بینی کرد، نشانه‌ای از کاهش شیوع این ویروس ندارد.

طی شبانه‌روز گذشته، فقط بر اساس گزارش رسمی دولت، ۴۱ هزار و ۱۹۴ مورد جدید از ابتلا به کرونا شناسایی شده که بیش از پنج هزار نفر از آنان در بیمارستان‌های سراسر کشور بستری شدند.

در حالی که وزارت بهداشت ایران گفته به نظر می‌رسد روند بستری در برخی استان‌ها از جمله اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، سمنان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و قم، نزولی شده، اما مقام‌های استانی ارزیابی دیگری دارند.

محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفته است روند ابتلا به ‌کرونا و بستری‌ها در این استان «همچنان صعودی است و پیش‌بینی می‌شود حداقل ۲ تا ۴ هفته دیگر نیز ادامه داشته باشد.»

موسی خادمی استاندار لرستان نیز روز دوشنبه روند شیوع کرونا در این استان را «نامطلوب» خواند و همزمان اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل از تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و دایر کردن بیمارستان صحرایی در این استان خبر داد.

در این شرایط، حسین کرمانپور، مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به ایسنا گفت: «پیش‌بینی کرده بودم که ما در پیک پنجم، شاهد این خواهیم بود که مردم از فاز تجلیل از مدافعان سلامت به مرحله مواجهه خشونت‌آمیز با مدافعان سلامت می‌رسند.»

او با تاکید بر این که «هم تعداد بیماران چند برابر شده و هم تعداد کارکنان کمتر شده» گفت در این شرایط کادر درمان که توانایی ارائه خدمات را ندارند و از سوی همراهان بیمار «مورد مواخذه و حتی خشونت‌های کلامی و فیزیکی» قرار می‌گیرند.

این مقام نظام پزشکی با اشاره به یک ویدیوی اخیر درباره قمه‌کشی در یک بیمارستان‌ گفت: «نمونه‌های زیادی از این برخودها وجود دارد و کسی فیلم هم نمی‌گیرد. در حال حاضر در بیمارستان ما روزانه یک دعوا را داریم و گاهی در این خشونت‌ها به تجهیزات اورژانس یا بیمارستان هم خسارتی وارد می‌شود.»

در حال حاضر ۳۵۹ شهر ایران در وضعیت قرمز شیوع کرونا، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More