شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ارتش عراق الصحه را از داعش پس گرفت

 

ارتش عراق، روز شنبه ۱۳ خرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور‌، منطقه «الصحه»، یکی از چهار منطقه باقی‌مانده در دست داعش در موصل را آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به نقل از مقامات نظامی عراق، نیروهای این کشور، پس از یک هفته درگیری با عناصر داعش، منطقه «الصحه» در غرب موصل را آزاد کردند.

سرلشکر عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات «قادمون یا نینوا» (نینوا ما می آییم) در بیانیه‌ای با تأیید این خبر اعلام کرد:« نیروهای مبارزه با تروریسم، منطقه الصحه در بخش غربی موصل را آزاد کردند و پرچم عراق را برفراز ساختمان‌های این منطقه برافراشتند».

براساس این گزارش، به‌رغم گذشت هفت‌ماه از عملیات آزادسازی موصل، هنوز سه منطقه «المدینه القدیمه»، «المدینه الطبیه» و «الزنجیلی» در بخش غربی این شهر، در دست گروه داعش باقی مانده است.

نیروهای عراقی در ژانویه گذشته، بخش شرقی موصل را آزاد کرده بودند؛ این نیروها در ۲۷ ماه مه، برای آزادی بخش غربی این شهر، عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

گفته می‌شود که در حدود ۲۰۰ غیرنظامی، در شرایط بسیار بدی در این شهر تحت‌محاصره قرار دارند.

پلیس عراق، روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرده بود که در پی شلیک خمپاره ازسوی جنگجویان داعش، هفت غیرنظامی که در حال فرار از منطقه الزنجیلی در موصل بودند، جانشان را از دست دادند. در این حادثه همچنین ٢٣ نفر دیگر زخمی شدند.

گفتنی است که داعش در سال ۲۰۱۴، موصل در شمال عراق را به کنترل خود درآود. ابوبکر البغدادی رهبر این گروه، در همان سال، «خلافت اسلامی» خود را در این شهر اعلام کرد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More