شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

العبادی : داعشی‌ها در ۶۰ منزل موصل پنهان شده‌اند

 

حیدر العبادی نخست وزیر عراق، که در موصل به سر می‌برد، پس از شنیدن گزارشی از فرماندهان نظامی در مرکز فرماندهی عملیات مشترک، روز دوشنبه نوزدهم تیرماه، گفت که تعداد کمی از داعشی‌ها، در غرب موصل به مقاومت ادامه می‌دهد و در ۵۰ یا ۶۰ منزل در منطقه قدیمی این شهر پنهان هستند. او گفت که اکثر عناصر داعش زخمی‌ هستند و کار برای آنها بسیار مشکل شده است.

به گزارش تلویزیون «العراقیه»، نخست وزیر عراق افزود که در برابر باقی ‌مانده‌های داعش در موصل، دو راه بیشتر نیست، یا تسلیم شوند یا با مرگ حتمی روبرو شوند.

وی گفت که هنوز تعدادی از غیرنظامیان توسط داعش به گروگان گرفته شده‌اند اما شمار زیادی از آنها طی ساعات گذشته، خود را به نیروهای مسلح رسانده و نجات یافتند.

عبادی گفت که بیانیه پیروزی نهایی را پس از پاکسازی کامل غرب موصل از عناصر تروریستی داعش اعلام خواهد کرد.

تلویزیون «العراقیه» وابسته به دولت عراق، روز گذشته گزارش داد که عبادی پس از ورود به موصل، با فرمانده‌هان نظامی از جمله نیروهای «قادمون یا موصل» جلسه‌ای در مرکز فرماندهی عملیات مشترک برگزار کرد.

العبادی پس از جلسه به میان مردم موصل رفت. تلویزیون رسمی عراق بخش‌هایی از راهپیمایی عبادی در خیابان‌های موصل را پخش کرد. وی سپس به ساختمان استانداری موصل در غرب موصل رفت.

«العراقیه» به نقل از نخست وزیر عراق گزارش داد:« جهان تصور نمی‌کرد که به این سرعت، داعش را شکست دهیم».

وی در ادامه گفت:« اهمیت زیادی به بازسازی شهر و بازگشت خدمات و زیرساخت‌های شهر موصل، خواهیم داد».

برخی تحلیگران عراقی می‌گویند که تاخیر در اعلام پیروزی نهایی، به دلیل مقاومت برخی از عناصر انتحاری داعش در آخرین منطقه قدیمی موصل است. همچنین وجود شماری از خانواده‌ها در این منطقه، پیشروی را برای نیروهای عراقی سخت کرده است.

با این حال این پیش بینی می‌شود که حیدر العبادی، امروز یا فردا، بیانیه‌ی پیروزی نهایی و شکست داعش در موصل را اعلام خواهد کرد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More