شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

امانوئل مکرون در واکنش به کشته شدن کارمند اداره پلیس با ضربات چاقوی یک مهاجم: باردیگر قربانی تروریسم شدیم

امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه، در واکنش به کشته شدن یک زن در اثر حمله روز جمعه به اداره پلیس یکی از شهرهای حومه پاریس گفت که بار دیگر قربانی تروریسم شدیم.

حمله به اداره پلیس شهر رامبوئییه در حومه پاریس، بعد از ظهر روز جمعه سوم اردیبهشت ماه از سوی یک مرد انجام شد که مقام‌های امنیتی او را «مهاجر اسلام‌گرای اهل تونس» معرفی کردند و در جریان این حمله یک زن از کارکنان اداره پلیس با ضربات چاقوی فرد مهاجم کشته شد.

رویترز نوشت که فرد مهاجم با ورود به اداره پلیس این شهر در حومه پاریس پس از سردادن شعار «الله‌اکبر»، به یک زن به نام استفانی از کارکنان این اداره، با چاقو حمله کرد.

این خبرگزاری به نقل از یک قاضی فرانسوی نوشت فرد مهاجم که بلافاصله با شلیک پلیس کشته شد، یک مهاجر غیرقانونی بود که پرونده مهاجرتی او تحت بررسی قرار داشت.

دو منبع امنیتی به رویترز گفتند: مهاجم به گلوی این زن که استفانی نام دارد، چاقو زد و دادستان ضد ترور فرانسه نیز اعلام کرد که به خاطر سر دادن شعارمذهبی از سوی فرد مهاجم در حین حمله، پرونده تحقيقات در بخش ضد ترور جریان دارد.

امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه، این حمله را «يک حمله تروريستی دیگر» خواند. مکرون در توییتی نوشت: «ما در مبارزه سرسختانه خود با تروریسم اسلامگرا عقب نخواهیم نشست.»

مقامات امنيتی گفتند که فرد مهاجم ملیت تونسی داشته و پیش از دریافت کارت اقامت موقت، به طور غیرقانونی در فرانسه زندگی کرده است. به گفته یک منبع امنیتی دیگر، فرد مهاجم پیش از این اقدام برای سازمان‌های اطلاعاتی فرانسه شناخته شده نبود.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه، گفت: فرانسه یکی از قهرمانان خود را در یک «نمایش وحشیانه و بزدلانه» از دست داده است.امانوئل مکرون نگرانی فزاینده‌ای را نسبت به رادیکالیزه شدن مسلمانان ابراز داشته و خواستار گسترش «اسلام روشنفکر» در فرانسه شده است.

ژان مارین لو پن،رهبر حزب دست راستی جبهه ملی فرانسه با انتقاد از مکرون در توییتی، نوشت: «از پلیس حمایت کنید، مهاجران غیرقانونی را اخراج کنید، اسلام‌گرایی را ریشه کن کنید.»

در جریان حملات ستيزه‌جویانه اسلامگرایان در سال‌های اخیر در فرانسه، حدود ۲۵۰ نفر کشته شده‌اند و حمله روز جمعه شش ماه پس از آن صورت گرفت که يک نوجوان چچنی يک معلم فرانسوی را سر برید.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More