شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اولین کشتی حامل موادغذایی ترکیه، راهی قطر شد

 

نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه روز چهارشنبه 31 خرداد، اعلام کرد که اولین کشتی حامل مواد غذایی این کشور، راهی قطر شد. آنکارا پس از بروز بحران میان شش کشور عربی و قطر، چندین هواپیمای حامل مواد غذایی به دوحه ارسال کرد، اما این برای اولین بار است که یک کشتی ارسال می‌کند.

زیبکچی در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت:« فراهم کردن نیازهای کشور قطر از طریق هواپیما، قابل ادامه نیست چرا که راه هوایی، پرهزینه است».

وی افزود: «ترکیه پس از آغاز بحران میان قطر و کشورهای عربی خلیج فارس، ۱۰۵هواپیمای حامل مواد غذایی و دیگر نیازی‌های زندگی به دوحه ارسال کرد».

وزیر افتصاد ترکیه تاکید کرد که کشورش به فراهم کردن نیازیهای مردم قطر ادامه خواهد داد». وی ابراز عقیده کرد که این بحران به زودی، حل خواهد شد.

زیبکچی خاطرنشان کرد که ترکیه پس از ارسال مواد غذایی به قطر، ارسال دیگر نیازهای این کشور از جمله مصالح ساختمانی را آغاز کرده است.  

گفتنی است که پس از عربستان، امارات و بحرین، سه کشور عربی دیگر از جمله مصر و یمن، روابط خود را با قطر قطع کردند. این کشورها دوحه را به حمایت از «تروریسم» متهم کردند. قطر این اتهام را رد کرده است.

ترکیه با اعلام حمایت خود از دوحه، قطع روابط کشورهای عربی با قطر را «غیرعادلانه» توصیف کرد و خواستار حل و فصل این بحران از طریق گفت وگو شد.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More