شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
رییس ستاد ارتش اسرائیل:

ایران یا گروه‌های مورد حمایتش علیه اسرائیل اقدامی کنند، با قدرت به آنها حمله می‌کنیم

آویو کوخاوی، رییس ستاد ارتش اسرائیل، با بیان اینکه اخیرا تهدید‌های ایران علیه اسرائیل افزایش یافته، گفت اگر جمهوری اسلامی و گروه‌های افراطی‌ مورد حمایتش، علیه اسرائیل یا اهداف اسرائیلی اقدامی بکنند برای چنین کاری «بهای سنگینی» خواهد پرداخت و «ارتش اسرائیل با قدرت به آنها حمله» می‌کند.

کوخاوی روز دوشنبه در یک سخنرانی افزود: «من این را به وضوح می‌گویم و وضعیت را آن گونه که هست توصیف می‌کنم کلیه برنامه‌ها برای واکنش نشان دادن آماده است و برای آنها تمرین صورت گرفته است.»

در همین حال، کان نیوز، رادیو و تلویزیون سراسری اسرائیل، روز دوشنبه گزارش داد یک زیردریایی اسرائیلی هفته گذشته با هدف نمایش قدرت به ایران از کانال سوئز عبور کرده است.

بر اساس این گزارش، این زیردریایی به سطح آب نیز آمده و رو به جهتی که به خلیج فارس منتهی می‌شود قرار گرفت. ارتش اسرائیل از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده و اعلام کرده است که در مورد چنین موقعیت‌هایی نظر نمی‌دهد.

این گزارش به نقل منابع اطلاعاتی کشورهای عربی گزارش داد عبور زیردریایی اسرائیلی از تنگه هرمز با تایید مصر صورت گرفته است.

مقام‌های جمهوری اسلامی اسرائیل را مسئول کشتن محسن فخری‌زاده، عضو ارشد سپاه پاسداران، در هفتم آذرماه می‌دانند و تاکید کرده‌اند که به این حمله پاسخ خواهند داد. اسرائیل نیز در واکنش تدابیر امنیتی خود را افزایش داده و به مراکز دیپلماتیک خود در کشورهای نزدیک به ایران هشدار داده که در وضعیت آماده باش قرار گیرند.

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا نیز روز دوشنبه با انتشار تصاویری، از عبور زیردریایی «یواس‌اس جورجیا» از تنگه هرمز خبر داد. کشتی‌ «یواس‌اس پورت رویال» و ناو هواپیمابر «یواس‌اس فیلیپین سی» نیز این زیردریایی را همراهی می‌کنند.

نیروی دریایی آمریکا که عمدتا حضور زیردریایی‌های خود در نقاط مختلف دنیا را افشا نمی‌کند، در بیانیه خود اعلام کرد زیر دریایی یواس اس جورجیا حامل بیش از ۱۵۰ موشک دور برد تاماهاک و ۶۶ نیروی ویژه است.

عبور این زیردریایی از تنگه هرمز هم‌زمان با نزدیک شدن سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، در ۱۳ دی صورت می‌گیرد.

نیروی دریایی آمریکا هدف از این نقل و انتقالات را نشان دادن تعهد آمریکا به شرکای منطقه‌ای خود برای مقابله با «هرگونه تهدیدی در هر زمان» خوانده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More