شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بحرین ، ایران را به دست داشتن در انفجار خط لوله نفت متهم کرد/ تهران رد کرد

 

راشد بن‌عبدالله آل‌خلیفه وزیر کشور بحرین شامگاه روز شنبه وقوع انفجار و آتش سوزی در یک خط لوله نفت این کشور را یک «عمل خرابکارانه و اقدامی تروریستی» خواند و ایران را به دست داشتن در این گونه حوادث متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت کشور بحرین، در بیانیه‌ای گفته که «آل‌خلیفه این اظهارات را هنگام بازدید از محل وقوع انفجار لوله نفت، بیان کرد».

وزارت کشور بحرین بامداد روز شنبه بیستم آبان‌ماه، از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در یک خط لوله نفت این کشور در نزدیکی روستای بوری خبر داده بود و گفته که این حادثه هیچ گونه آسیب جانی در پی نداشته است.

آل‌خلیفه گفت :«این انفجار عملی خرابکارانه و اقدامی تروریستی است که هدف آن ضربه زدن به منافع ملی و سلامت مردم است».  

وی با اشاره به دخالت ایران در این حادثه افزود:« تازه‌ترین اقدام‌های تروریستی در بحرین، از طریق ارتباط مستقیم با ایران و هدایت این کشور صورت می‌گیرد».   

از سوی دیگر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه در واکنش به اتهام‌های بحرین، آن‌ها را «موضع‌گیری‌های سخیف و بی‌پایه» توصیف کرده‌است.

قاسمی همچنین گفته است «ظاهرا تنها چیزی که مقامات بحرینی پس از هر حادثه‌ای که در آن جزیره بوقوع می‌پیوندد آموخته‌اند، متهم کردن ایران است».

بحرین در سال ۲۰۱۱  شاهد شورش شمار زیادی از شیعیان این کشور علیه خاندان سنی‌مذهب حاکم در منامه بود. پلیس بحرین به بهانه «غیرقانونی» بودن تظاهرات در این کشور، این اعتراض‌ها را سرکوب کرد.

پس از آن بود که نیروهای امنیتی بحرین گزارش‌هایی درباره عملیات گروه‌های شبه‌نظامی «وابسته به ایران» و کشف انبار سلاح و مهمات در این کشور اعلام کردند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More