شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: در ارتباط با ایران، حق کاملا با نتانیاهو است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، می‌گوید افشاگری‌های بنیامین نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران «پیام درستی» را ارسال می کند و نشان می‌دهد در ارتباط با رفتار جمهوری اسلامی «۱۰۰ درصد» حق با او بوده است. 

ترامپ ضمن بیان این سخنان در یک کنفرانس خبری مشترک به همراه محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور نیجریه، روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت گفت که افشاگری‌های نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر دروغ بودن ادعاهای ایران درباره توقف فعالیت‌های هسته‌ای‌اش درست است و رفتار جمهوری اسلامی «قابل‌قبول نیست». 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، طی یک سخنرانی در روز دوشنبه با افشای آنچه گفته می‌شود اطلاعات جدید درباره برنامه هسته‌ای ایران است تاکید کرد که جمهوری اسلامی پس از انعقاد برجام به فعالیت‌های مخفیانه برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای ادامه داده است. 

نخست‌وزیر اسرائیل افزود که ایران در سال ۲۰۱۷ مدارک هسته‌ای‌اش مربوط به پروژه «آماد» را به مکانی بسیار سری در منطقه «شورآباد» تهران انتقال داد، اما سازمان موساد طی یک موفقیت اطلاعاتی بزرگ به ۵۵ هزار صفحه از این مدارک در بیش از ۱۰۰ سی دی دست یافته است و این مدارک نشان می‌دهد ایران همچنان در پی فریب جهان و ساخت تسلیحات هسته‌ای است.   

به گفته نتانیاهو، برجام توافقی وحشتناک و مبتنی بر دروغ است، و نه تنها راه دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای را سد نکرده بلکه برعکس مجرایی‌ جهت رسیدن به این تسلیحات برای جمهوری اسلامی گشوده است. 

نتانیاهو در پایان سخنرانی‌اش تصریح کرد که مطمئن است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، «کار درست» را درباره ماندن یا خروج از برجام انجام خواهد داد، «کار درست برای ایالات متحده آمریکا، کار درست برای اسرائیل، و کار درست برای صلح جهانی».     

دونالد ترامپ قرار است روز ۲۲ اردیبهشت (۱۲ می) درباره احیا یا عدم احیای تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران که به واسطه برجام به تعلیق درآمده‌اند تصمیم بگیرد. رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده است که اگر تغییری اساسی در مفاد توافق هسته‌ای با ایران صورت نگیرد از این توافق خارج خواهد شد.  

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More