شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تظاهرات در اروپا در اعتراض به عملیات ترکیه در عفرین

 

هزاران تظاهرکننده در شهرهای مختلف اروپا در اعتراض به عملیات نظامی ترکیه در عفرین، دست به تجمعات اعتراضی زدند.

به گزارش بخش بین‌المللی بی بی سی، تظاهر کنندگان روز یک‌شنبه ۲۰ اسفند‌ماه با ورود به ایستگاه قطار پیکادلی در شهر منچستر انگلیس، موجب توقف حرکت قطارها شدند. معترضان خشمگین از سکوت دولت بریتانیا در قبال حملە ارتش ترکیە بە عفرین، بە داخل ایستگاه وارد شده و برای چند ساعت عبور قطارهای شمال غرب انگلستان را مختل کردند.

این معترضان کە بیشتر کُردهای مهاجر بودند با شعار دفاع از عفرین خواستار فشار دولت بریتانیا بر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، شدند. آن‌ها هم‌چنین از عدم پوشش اخبار عفرین توسط رسانەهای بریتانیا خشمگین بودند و برای جلب توجە افکار عمومی بە آن‌چە در عفرین اتفاق می‌افتد، تصمیم بە اشغال ایستگاه قطار گرفتند.

ساعاتی بعد در لندن نیز گروهی دیگر از معترضان در صدد اشغال ایستگاه بین‌المللی کینگز کراس شدند، ولی با دخالت پلیس قبل از ورود آن‌ها، ایستگاه بستە شد.

از سوی دیگر، جمعی از معترضان در لندن در مقابل دفتر نخست وزیر بریتانیا  تجمع کردند.

هم‌زمان در تعداد دیگری از شهرهای اروپا اعتراضات مشابهی انجام شد. تلویزیون آلمانی دویچه وله گزارش داد که تظاهرات در شهر دوسلدرف  آلمان به خشونت کشیدە شد و تعدادی از معترضان بازداشت شدند. تظاهرکنندگان حامی عفرین، با برخی از ترک‌تباران که برای مقابله با این تظاهرات تجمع کرده بودند، درگیر شدند.

در برلین و هامبورگ نیز صدها تظاهرکننده به خیابان‌ها آمدند. در هامبورگ تظاهرکنندگان به سوی کنسول‌گری‌های روسیه و ترکیه حرکت کردند.

این اعتراضات با فراخوان ائتلاف جمعیت‌های کردستان، موسوم بە «ک ج ک» در حمایت از عفرین و برای اعمال فشار بر دولت‌های اروپایی، سازمان دادە شدە بود.

حمله ارتش ترکیە و شبە نظامیان اسلامگرای هم‌پیمانش بە عفرین وارد روز پنجاه و سوم شده است. ارتش ترکیه با همراهی این شبه‌نظامیان روز ۲۹ دی‌ماه عملیات خود موسوم به «شاخه زیتون» را در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه که در کنترل «یگان‌های مدافع خلق» است، آغاز کردند.

ارتش ترکیه توانسته است به دروازه‌های شهر عفرین برسد و در تلاش برای به محاصره درآوردن این شهر است.

روز جمعه ۱۸ اسفند‌ماه، ، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفته بود که نیروهایش «هر لحظه» ممکن است وارد شهر عفرین شوند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش ترکیه و هم‌پیمانانش درحال حاضر ۶۰ درصد از کل منطقه عفرین را در اختیار دارند.

دیدبان حقوق بشر سوریه، که مرکز آن لندن است از به دام افتادن ده‌ها هزار غیر نظامی در میانه جنگ در عفرین، خبر می‌دهد. در هفته‌های گذشته، هزاران غیرنظامی با گریختن از مناطق مرزی و روستایی که شاهد درگیری‌های شدید بوده است، به شهر عفرین پناه آورده‌اند.

این سازمان  گزارش داده است که از زمان آغاز این درگیری‌ها، بیش از ۲۰۰ غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌چنین، در اثر این درگیری‌ها تاکنون ۳۷۰ نفر از «یگان‌های مدافع خلق» و ۳۴۰ نفر از نیروهای شبه‌نظامی هم‌پیمان ترکیه، کشته شده‌اند. ارتش ترکیه نیز ۴۲ نفر از نیروهای خود را از دست داده است.

 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More